szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Minden korábbinál nagyobb teljesítménnyel és csökkentett tömeggel támad a méregdrága új Cayman.

A Porsche 2016 áprilisában mutatta be az általunk is alaposan letesztelt 718 Caymant, mely relatíve elérhető árú kompakt sportkocsi eddigi legkomolyabb kivitele a 2019-ben debütált 420 lóerős GT4 változat volt. Most pedig megérkezett a még erősebb, még feszesebb GT4 RS, íme:

Porsche
Porsche

Az első RS típusjelzést kapott Cayman középmotorja egyenesen a 992-es sorozatú Porsche 911 GT3-ból érkezett. A 4 literes 6 hengeres szívó boxermotor egészen 9000-ig pörgethető, legnagyobb teljesítménye kereken 500 lóerő, ami mellé 450 Nm-es csúcsnyomaték társul (911 GT3: 510 lóerő és 470 Nm).

Porsche

Az alig 1 415 kilogramm tömegű újdonság minden egyes lóerejére alig 2,83 kilogramm jut (911 GT3: 2,81 kg), így nem csoda, hogy a hátsókerék-hajtású sportkocsi 3,4 másodperc alatt katapultál 0-ról 100-ra, illetve, hogy a gyorsulásának csak 315 km/h-nál szakad vége.

Porsche

A hétfokozatú PDK automata váltós, igen komoly aerodinamikai szettes GT4 RS 7:09,300-as köridőt produkált a Nordschleifén, ami 23,6 másodperccel jobb a GT4 idejénél és 9,4 másodperccel marad el a 911 GT3 idejétől.

Porsche

Az opcionálisan 410 milliméteres kerámiafékkel és Weissach-Pakettel is rendelhető csúcs-Cayman alapára 141 338 euró (51,6 millió forint). Viszonyításképp, a GT4 mintegy 100 ezer eurótól (36,5 millió forint), a 911 GT3 pedig 175 ezer eurótól (63,9 millió forint) indul.

Porsche

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!