szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A kínai gyártók szinte ontják magukból az új személyautókat, melyek mifelénk is egyre nagyobb számban kaphatók.

Kína tavaly 3,11 millió új személyautót exportált, ami 54 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, így feljött a második helyre.

Az eddigi ezüstérmes Németország 2022-ben csak 10 százalékkal tudta növelni az exportot, így végül 2,61 millió darabos mennyiséggel zárta az elmúlt évet.

Kína lassan a legnagyobb exportőr Japánt is letaszíthatja a trónról. A szigetország 2022 első tizenegy hónapjában 3,2 millió új autót szállított külföldre.

Ez lesz a Geely első itthon kapható modellje, az elektromos Geometry C szabadidőautó
László Ferenc

Egyes előrejelzések szerint Kína 2030-ban már 5,5 millió autót fog exportálni, melyek közül mintegy 2,5 már tisztán elektromos lesz.

Magyarországon jelenleg három kínai autógyártó képviselteti magát. A Dongfeng egyelőre visszafogottan van jelen a piacon, az MG tavaly ősszel teljes pályás letámadásba kezdett, a Geely pedig az idén nyitja meg első hazai kereskedéseit.

Az MG legfrissebb magyarországi újdonsága, a 10 millió forinton nyitó HS divatterepjáró
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!