szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ez az erős szívómotor még egyértelműen nem a downsizing jegyében fogant.

A Mercedes 1989 és 2001 között gyártotta az SL sorozat R129-es kivitelét, melynek legerősebb úgymond polgári verziója a 394 lóerős teljesítményű és 570 Nm nyomatékú 6 literes szívó V12-es motorral szerelt SL 600 volt.

Az igen ritka AMG 70 és 73 verziók persze ennél jóval komolyabb produkciót adtak elő, mint ahogy a Brabus által kezelésbe vett 600-as modell is, és most ez utóbbiból került eladósorba egy eddig nem túl sokat használt példány.

Auto Leitner

A mellékelt fotókon látható SL 600 7.3 Brabusban könnyen kikövetkeztethető módon egy 7,3 literes erőforrás található.

Auto Leitner
Auto Leitner

A V12-es szívómotor éppen csak elfér a gépháztető alatt, a teljesítménye pedig szerénynek éppen nem mondható 525 lóerő.

Auto Leitner

Az 1996-ban gyártott, kívül fekete, belül bézs Mercedes SL eddig mintegy 66 ezer kilométert hagyott maga mögött, az árcéduláján pedig 269 500 eurós (102 millió forint) összeg szerepel.

Auto Leitner

Viszonyításképp, az aktuális SL csúcsmodellje, az AMG 63 4Matic+ 187 098 euróba kerül Németországban (itthon 84,4 millió forintba), igaz ebben "csak" egy 4 literes biturbó V8 található, nem pedig egy olyan gigantikus V12-es erőforrás, mint a hátsókerék-hajtású 27 éves SL Brabusban.

Auto Leitner
Auto Leitner

Az 585 lovas és 800 Nm-es AMG 63 4Matic+ 3,6 másodperc alatt katapultál álló helyzetből 100-ra, amiben többek közt az összkerékhajtásnak is komoly szerepe van.

Az aktuális SL 71,1 millió forintos alapárú 476 lóerős AMG 55 4Matic+ kiviteléről készített részletes tesztünk itt olvasható.

László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!