A Ferrari 2021 nyarán leplezte le vadonatúj fejlesztésű biturbó V6-os plugin hibrid sportkocsiját, az általunk is alaposan letesztelt 296 GTB-t, melyből most egy még jobban kihegyezett új verzió tűnt fel a színen.
A 296 Speciale a következő, relatíve egyszerű receptet követi: kisebb tömeg, nagyobb leszorítóerő és megnövelt teljesítmény.

A karbonszálas anyagok széles körben történő használata, illetve az utastér lehetőségekhez képest teljes lecsupaszítása révén 60 kilogrammot sikerült faragni az amúgy sem nagy tömegből.
A mérlegen alig 1410 kilogrammot nyomó újdonság az új lökhárítók és légterelők, valamint a hatalmas diffúzor révén 20 százalékkal nagyobb leszorítóerőt produkál, mint a 296 GTB.
250 km/h tempónál konkrétan 435 kilogramm leszorítóerőre lehet számítani.


Az 5 milliméterrel leültetett szuperkönnyű sportfutóművel szerelt 296 Speciale kifejezetten a típusra kifejlesztett Michelin’s Pilot Sport Cup 2 gumikon gördül.
A 3 literes biturbó V6-os erőforrás teljesítménye 663-ról kereken 700 lóerőre nőtt, miközben a csúcsnyomaték az eddigi 740 helyett immár 755 Nm.


A 315 Nm-re képes villanymotor teljesítményét 167-ről 180 lóerőre emelték, végeredményképp pedig 830 helyett 880 lóerőt kapunk.
A valaha készült legerősebb sorozatgyártású hátsókerék-hajtású Ferrariként jegyzett modell 0–100-as szintideje 2,9-ről 2,8 másodpercre csökkent, a végsebesség meghaladja a 330 km/h-t. A 0–200-as szintidő 7,3-ról 7 másodpercre olvadt.
A 40/60 tömegeloszlású 296 Speciale nyitható tetejű változatban is elérhető, a 296 Speciale A 50 kilogrammal könnyebb az alapjait adó 296 GTS-nél.


Az optimalizált működésű nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltós sportkocsi 1 perc 19 másodperc alatt ér körbe a gyártó fioranói tesztpályáján, 2 másodperccel gyorsabban, mint az alapmodell.
A 7,45 kWh kapacitású akkumulátor egy töltéssel mintegy 25 kilométeres elektromos hatótávot tesz lehetővé.

A Ferrari 296 Speciale nem egy limitált mennyiségben készülő modell, de tudni lehet, hogy csak viszonylag rövid ideig marad gyártásban.
A kupé árcéduláján 407 ezer eurós (165 millió forint) összeg olvasható, a roadsterért pedig alaphangon 462 ezer eurót (187 millió forint) kell a kasszában hagynunk.

