Drasztikus lépésre szánhatja el magát a Nissan, eladnák a központjukat
Az üvegpalotát még Carlos Ghosn vezetése alatt adták át.
HVG
A Nissan komoly lépésre szánhatja el magát pénzügyi helyzete javítása érdekében: eladná ikonikus jokohamai globális központját. A 22 emeletes üvegépület, amelyet 2009-ben Carlos Ghosn vezetésével avattak fel, a Nissan Leaf első generációjának bevezetésével egy időben nyitotta meg kapuit. A cég most ezt az ingatlant is bevonja abba a vészhelyzeti szerkezetátalakítási tervbe, amely 500 milliárd jenes költségcsökkentést, gyárbezárásokat és több ezer munkahely leépítését tartalmazza.
Az elhibázott EV-stratégia és a gyenge kínai eladások miatt is szenved a japán gyártó.
A központ értékesítését a Nissan úgy tervezi, hogy az ingatlant eladás után visszabérli, így továbbra is megtarthatja működését a megszokott helyszínen. A jokohamai irodaház piaci értékét mintegy 100 milliárd jenre, azaz 615 millió euróra becsülik. Ez is része annak az átfogó stratégiának, amely a vállalat talpra állítását célozza meg a növekvő adósság és a gyengülő globális piaci jelenlét árnyékában.
Érkezik a magyar fesztiválkultúra történetét feldolgozó dokumentumfilm. Arról, hogy miért és hogyan rendeződik át manapság a hazai fesztiválpiac és hogy szeretnek-e egyáltalán a fiatalok fesztiválozni és sörözni, a rendezővel, Csizmadia Attilával beszélgettünk.