Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Pedig jóval kevesebből és jóval hamarabb meglehetett volna.
Nem kevés pénz, 8,8 milliárd forint ment el eddig a főváros és a BKK e-jegyrendszer nevű projektjére, és még mindig nincs kész, ráadásul a fejlesztés összköltségét 35,6 milliárd forintra teszik – írja a 444.
Közép-Európa legtöbb országában nincs elektronikus jegyrendszer, nem is tervezik bevezetni. Ehelyett olyan berendezésekre álltak át Berlinben, Prágában vagy Bécsben is például, melyeknél egy nyomtató rányomja a dátumot és az időt a jegyre, és ez alapján látja az ellenőr, hogy a 30, 60, vagy éppen 90 perces jegy érvényes-e még.
A portál kiszámolta, hogy mennyibe kerülne a fent említett technológiát Budapesten megvalósítani.
Számításaik szerint negyedmilliárd forintból néhány hónap alatt megoldható lenne a projekt.
A BKV járművei közül jelenleg 107 villamoson kb. 400 hagyományos jegylyukasztó van, a kb. 200 darab, azonnali cserére érett, 25 év feletti magaspadlós Ikarus buszon és trolibuszon pedig kb. 700 darab mechanikus lyukasztó üzemel. Egy új, elektronikus jegykezelő 120-180 ezer forintba kerül, mennyiségtől, kialakítástól és a piaci helyzettől függően. A lap szerint a költségek nagyobb része a beépítésé, az ugyanis darabonként akár 250 ezer forintba is kerülhet.
De még akkor is spórolna a szolgáltató, ha a lyukasztókat mind egyszerre cserélnék le: az olcsóbb darabárral kalkulálva 407 millióba, drágább árakkal 473 millióba kerülne a teljes ügymenet. 1-2 hónapos közbeszerzési eljárással, nagyjából 1-2 hónap alatt elvégezhető szerelési munkálatokkal a teljes projekt kivitelezhető lenne – írja a lap. Ha mégis elektronikus megoldásban gondolkodnának, akkor sem ugrana sokkal többet a költség: a már említett európai nagyvárosokban néhány százmillió forintból ki tudták hozni az olyan applikációkat, amelyekkel időalapú jegyek vásárolhatók.
A lap szerint egymilliárd forintból, néhány hónap alatt Budapest utolérhette volna legalább a közép-európai nagyvárosok városi közlekedési rendszereinek színvonalát. Ehelyett elköltöttek közel 9 milliárdot, és még mindig semmi eredmény.
Ebből pénzből pedig akár 400-500 új buszt is vásárolhattak volna.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.