Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A londoni példa alapján készült volna a BKK-s jegyrendszer, ám a projekt végül kudarcba fulladt. Pedig nagy szükség lenne egy modern rendszerre, ezt a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója, Vitézy Dávid sem látja máshogy.
Budapest nagyon megérdemelne már egy 21. századi jegyérvényesítési, jegyellenőrzési rendszert, mert valóban a ’60-as évek fejlettségi szintjén vagyunk
– mondta a Reaktornak adott interjúban Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) korábbi vezetője.
Vitézy megosztotta, hogy amikor a BKK vezérigazgatója volt 2010 és 2014 között, jelentős munkát fektettek abba, hogy az elektronikus jegyrendszert elindítsák. A példa akkoriban London volt. “Nemcsak chipkártyás rendszer működik, hanem bankkártyával, érintésmentesen, de a telefonokban lévő Google, Apple fizetési rendszerekkel, okosórával is lehet jegyet érvényesíteni” – idézte fel, ahogy azt is, a technológia megtervezése, a nemzetközi beszerzés után távoznia kellett a közlekedési cégtől, és eltávolították a csapatot is, amelyik ezzel foglalkozott, a projekt pedig kisiklott.
Nekem fáj a legjobban, mert nagyon sok munkánk volt benne. Innen kell most újjáépülni.
Vitézy szerint az elmúlt egy évben ugyan történtek lépések, de a teljes értékű megoldáshoz jelentős beruházásra van szükség. “Bízom benne, hogy a BKK ezt előbb-utóbb megcsinálja.”
Megosztotta, hogy ahhoz, hogy egy londoni típusú jegyrendszert el tudjanak készíteni, minden metróállomáson kapurendszerre van szükség, emellett az összes járműre digitális jegykezelőt kellene tenni, hiszen ezek ma nem állnak rendelkezésre.
A tömegközledésről szólva azt mondta, elindult az utasszám növekedése, de a budapestiek lassabban fedezték fel a villamosokat, mint a sörözők és éttermek teraszait. “Az látszik, hogy az utasszám lassú visszanövekedést mutat, hosszú út van még előttünk ahhoz, hogy a tömegközlekedést ugyanannyian használják, mint korábban”. Megemlítette, hogy a kötelező és általános maszkhasználat hozzá fog járulni ahhoz, hogy a bizalom a tömegközlekedés iránt hamar helyreálljon. Ugyanakkor “fontos, hogy a tömegközlekedési szolgáltatók meg is követeljék a szabály betartását”.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.