szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Összesen 302 millió forint számlát fogadott be a Budapesti Közlekedési Központ úgy, hogy a projekt, amire szerződtették a Zöld Terasz Kft.-t, megszűnt.

Tízmilliárd forintos kudarc volt a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) 2010-ben indított e-jegyrendszer projektje, amivel összefüggésben még mindig derülnek ki váratlan dolgok. Kedden a G7.hu például arról számolt be, hogy a BKK még jóval a projekt megbukása után is havi 18 millió forintért szerződtetett egy céget, hogy tanácsokat adjon az e-jegyrendszerhez.

A Zöld Terasz Kft.-vel először 2015 novemberében kötöttek szerződést mérnöki szolgáltatásokra – írja a lap –, akkor még aSecurIT Kft.-vel együtt. Nem közbeszerzési eljárás keretében, hanem verseny nélkül választotta ki a BKK a konzorciumot „minőségbiztosítási szolgáltatások nyújtására az elektronikus jegyrendszer bevezetéséhez kapcsolódóan”. A szerződést a BKK IT és gazdasági vezetője írta alá, a neveket a közérdekű adatkérés során kitakarták a laphoz eljutott dokumentumokban.

A BKK 2016 októberében szerződött le immár csak a Zöld Terasz Kft.-vel egy közbeszerzés eredményeként. Ennek tárgya az „AFC (elektronikus jegyrendszer) Projekt megvalósításához kapcsolódó független mérnöki feladatok ellátása” lett. A szerződést 18 hónapra kötötték meg, 12 hónap opcióval. Tehát eredetileg lejárt volna 2018 áprilisában.

Ám az opciót úgy foglalták a szerződésbe, hogy az automatikusan meghosszabbodik, ha az e-jegy projektet nem adják át a Zöld Terasztól független ok miatt.

Ekkor ugyan még élt a szerződése a BKK-nak az e-jegy projektre, de az nem haladt. A Zöld Terasz levélben fel is hívta a BKK figyelmét arra, hogy a csúszás nem miattuk van, ezért 2019 tavaszáig meghosszabbodott a szerződés.

A havi 18 milliós szerződést a lejárta előtt, tavaly februárban ismét meghosszabbították, idén június közepéig.

A szerződés hosszabbítása azért különösen érdekes a G7 szerint, mert a BKK vezetése 2018 novemberében felmondta a kontraktust az e-jegy megvalósításával megbízott német céggel, a Scheidt & Bachmann-nal. Vagyis akkor már a portál szerint teljesíteni sem tudta megbízását a kft., mert hiányzott a kivitelező, akinek a munkáját ellenőrizhették volna.

Másfél évig, egészen idén áprilisig összesen 302 millió forint számlát fogadott be a BKK úgy, hogy a projekt, amire szerződtették a Zöld Teraszt, megszűnt.

A BKK-tól közérdekű adatként kikért kimutatások alapján az elmúlt öt évben 760 millió forintot fizettek ki a cégnek, aminek alig volt más bevétele.

A Zöld Terasz Kft.-t 2005-ben alapították ingatlanforgalmazásra. 2016 júniusában váltottak profilt, akkortól a mérnöki szolgáltatás a főtevékenységük. Nyilvános honlapja nincs a vállalkozásnak. Az e-jegy projekt előtt egy állami mérnöki megbízásuk volt, a szintén BKK-s Futár projekten dolgoztak: egy 21,5 milliós munkában vettek részt konzorciumi társként, 2013-ban. A Zöld Terasz tulajdonosa Megyesi László – írják –, akinek több ingatlanos cége is volt, ezek között számos felszámolás és kényszertörlés alatt áll.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Vállalkozás

E-jegyrendszer: a semmire fizethet milliárdokat a BKK

Másfél év telt el azóta, hogy felmondta az elektronikus jegyrendszer szállítói szerződését, ám a Budapesti Közlekedési Központ még a perindításig se jutott el a hálózat kiépítését vállaló Scheidt & Bachmann ellen.