szerző:
hvg.hu

Tarlós István az e-jegy-botrány miatt menesztette az eddigi vezetőt, Dabóczi Kálmánt.

Nemesdy Ervin közlekedési építőmérnököt, mérnök-közgazdászt választotta meg a Fővárosi Közgyűlés a BKK új vezérigazgatójának. A Közgyűlésen az egyik szocialista képviselő, Szaniszló Sándor felvetette, szerencsésebb lett volna pályázat útján kiválasztani az új vezetőt, miután Tarlósnak "kétszer nem volt szerencséje a BKK vezetőkkel".

Tarlós azzal vágott vissza, hogy az MSZP sem volt sokkal sikeresebb a BKV-vezetők kiválasztásánál. A jobbikos Tokody Marcell javaslatára röviden meghallgaták Nemesdyt, aki arról beszélt, októberig elkészíti a javaslatot arról, hogyan működhetne hatékonyabban a fővárosi tömegközlekedés, az üzemeltetési feladatokat egyben kell-e tartani a fejlesztési projektekkel vagy sem.

Bár Tarlós azt mondta, ha újra megválasztják, megszünteti a BKK-t, Nemesdy szerint nem a BKK "beszántására", hanem annak reorganizációjra kérte fel Tarlós.

Azokra a kritikákra, hogy ő ne lenne ismert a fővárosi képviselők előtt, azt mondta, 12 éve dolgozik a fővárosnak, a Budapesti Városüzemeltetési Holding vezérigazgató-helyetteseként a szolgáltató vállalatokkal foglalkozott. Az pedig szerinte teljesen természetes, hogy egy e-jegyrendszer szintű ügy miatt Tarlós kezdeményezte az előző vezető, Dabóczi Kálmán leváltását.

A Közgyűlés 22 igen szavazattal váltotta le Dabóczi Kálmánt – 6 tartózkodás mellett –, az új vezetőt 18 képviselő szavazta meg. Dabóczi munkaviszonyát február 27-i dátummal szüntették meg, a felmondási idő most csütörtökön kezdődik.

Nemesdy Vitézy Dávid alatt volt már a BKK igazgatóságának a tagja is. Az Index korábban azt írta, Vitézy leváltása után is őt szerette volna Tarlós a BKK élére, ám akkor Dabóczi lett azt utód, Nemesdy pedig Tarlós vezető tanácsadója lett. Tarlós a hvg.hu-nak adott interjúban arról beszélt, hosszú távú tervei vannak Nemesdyvel.

A 67 éves új vezető az önéletrajza szerint 1992–98 között a Betonútépítő Nemzetközi Rt.-nél a controlling tevékenységét irányította, 1998-tól 2004-ig a Pannonplast Rt.-nél vezette a controlling területet. Az útépítés területén szerzett főleg tapasztalatokat, a Betonútépítőt követően a Gyurcsány-kormány alatt autópályát építő Viadom Zrt. gazdasági igazgatója volt, azután pedig a Vegyépszer Zrt. controlling igazgatója lett. Mindkét cég csődbe ment.

Állj mellénk!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig
45 millió forinttal segítették munkánkat.
Ha neked is fontos a minőségi újságírás, csatlakozz!
Ingyenes tuning a távolból: Egyszerű gyári szoftverfrissítéssel erősödnek a Teslák

Ingyenes tuning a távolból: Egyszerű gyári szoftverfrissítéssel erősödnek a Teslák

Harry herceg keresztapa lett

Harry herceg keresztapa lett

Elengedték az utrechti lövöldözés két gyanúsítottját, már csak az elkövetőt tartják fogva

Elengedték az utrechti lövöldözés két gyanúsítottját, már csak az elkövetőt tartják fogva

Javult a helyzet, kevesebben haltak meg rákban az EU-ban

Javult a helyzet, kevesebben haltak meg rákban az EU-ban

Mesterlövész lőtt ki egy gázpalackot Szederkényben

Mesterlövész lőtt ki egy gázpalackot Szederkényben

Három éve küzdött a betegséggel Baló György

Három éve küzdött a betegséggel Baló György