Válság nincs, de a fényes jövő sem csillant még meg a hazai logisztikai ipar előtt
A megrendelők tanultak 2008-ból, de még nem biztos, hogy a mélyponton vagyunk, és fellendülés legkorábban a második fél évtől jöhet.
A megrendelők tanultak 2008-ból, de még nem biztos, hogy a mélyponton vagyunk, és fellendülés legkorábban a második fél évtől jöhet.
A következő évtized elejére a Waberer’s a régió vezető logisztikai szolgáltatója lenne, a mostani árbevétel több mint duplájával. Ehhez 400 millió eurót terveznek elkölteni.
A magyar és a külföldi autósok körében is az egyhetes pályamatrica a legnépszerűbb. Német és román autóra veszik a legtöbb matricát a külföldiek körében. A külföldi teherautók közül messze a románok mennek legtöbbet Magyarországon.
Elsősorban a mikrovállalkozásokat érinti a kormány döntése, amely jövőre az eddigi akár 48 helyett 2 órában maximálja a teherautók és buszok viszonylati jegyeinek érvényességét az útdíjfizetésben.
Folytatódott a közúti fuvardíjak emelkedése a harmadik negyedévben annak ellenére, hogy kevés a megrendelés – írja a Digilog Consulting stratégiai tanácsadó cég a 2024. harmadik negyedéves Közúti Fuvarozási Árindex iparági elemzésében, emiatt a szállítmányozók leépítésre kényszerülnek.
Lázár János szerint érezhető tehercsökkenést jelent majd a vasúti pályadíjak csökkentése, de iparági szereplők szerint ez még nem elégséges a vasúti teherszállítás versenyképességének javításához. Szükség van a mellékvonalakra és arra, hogy a karbantartásokkal a cégek tervezni tudjanak.
Az Európai Unió Bírósága pénteken jogszerűnek minősítette a nemzetközi közúti szállítást és a fuvarozási ágazatot szabályozó mobilitási csomag érvényességét, viszont eltörölte azt a kötelezettséget, hogy a járműveknek nyolchetente vissza kell térniük a fuvarozási vállalkozás működési központjába – olvasható a luxembourgi székhelyű testület közleményében.
Az embereknek és az áruknak is árt a nagy meleg, ilyenkor még a kamionstop feloldása is indokolt. Ha kint 40 Celsius-fok van, bent könnyen lehet 60 vagy még több.
A szokásoktól eltérően év közben emelik a vasúti áruszállítás díját.
Az útdíj, a lízingkamatok és a bérek emelkedése miatt jóval az infláció fölött nőnek a fuvarozás költségei.
Már most is a régiónk egyik legnagyobb sofőrhiánya van a magyar fuvarozó vállalatoknál, és hamarosan annyian mehetnek nyugdíjba, hogy nagyobb lehet a baj.
Megengedőbb az ukrán fuvarozókkal az uniós szabályozás a háborús helyzet miatt. A magyarok szerint ezzel visszaélnek, és olcsóbban viszik a fuvarokat.
Ellenben rengeteg raktár igen.
Az Ukrajnával megkötött közúti áruszállítási megállapodás felülvizsgálatát akarják elérni.
Jövő évtől akár 25-30%-kal is növekedhetnek a fuvardíjak.
Uniós jogharmonizációval takarózik a kormány az útdíjrendelet 30-40 százalékos drágulást hozó módosítása kapcsán.
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete aggódik az árak miatt, ezért egyeztetést kezdeményezett a kormánnyal.
Az UPS-nél várnak béremelést és légkondicionált járműveket.
A Gazdaságfejlesztési Minisztérium szerint az emeléssel a magyar cégekre vonatkozó napidíjak régiós összevetésben a legmagasabbak közé fognak tartozni.
Új módszerrel kopasztanak a taxis hiénák, Vitézy Dávid javasol.