Nekimenne a gyorshajtóknak a főváros: osztrák mintára koboznák el a szabálysértők járműveit
Ha valakit két éven belül kétszer kapnak nagymértékű sebesség-túllépésen, a második alkalommal örökre ugorhat a szupermotor vagy csúcsautó is.
Ha valakit két éven belül kétszer kapnak nagymértékű sebesség-túllépésen, a második alkalommal örökre ugorhat a szupermotor vagy csúcsautó is.
Károgó ellenzékiekről, a Matolcsy Györggyel meglévő ellentétéről és arról is beszélt Nagy Márton a parlamenti meghallgatásán, hogy az infláció kapcsán nincs itt semmi látnivaló. De azt is elmondta, hogy a fiatalok túl későn kezdenek el dolgozni.
Nincs szankciója, ha az alaptörvény adósságszabálya nem teljesül, de a hitelesség múlhat rajta, és ha rendszeresen elvétik, a piac büntethet – mondja Horváth Gábor, a Költségvetési Tanács elnöke. A testület a 2025-ös büdzsét a jelentős kockázatok ellenére nem vétózta meg.
A novemberi havi hiány 233,8 milliárd. A Pénzügyminisztérium szerint ez siker.
A Fitch láthatóan jobban bízik a magyar gazdaságpolitikában, mint a Moody’s.
Ezek a rendszeresen ismétlődő – jogszabálynak nem minősülő – kormányhatározatok azt mutatják, hogy a költségvetési törvény elkészítésekor a kormány, illetve az Országgyűlés rengeteg feladatról nem tudja, valójában mennyibe fognak kerülni.
Az alapkamatot aligha csökkenti, de a kormánykritikus kommunikációt biztosan lecsavarja majd az új MNB-elnök. Nagy Márton nehéz időszakban marad ellensúly nélkül a kormányban.
Megvan, hogyan oldaná meg a 2025-ös költségvetés finanszírozását az állam: állampapírcserével tartanák meg a lakossági pénzeket, de sokat várnak az extraprofit-adójukat állampapír-vásárlással csökkenteni kívánó intézményi szereplőktől is.
Mindezt az orosz költségvetés végrehajtásának negyedéves jelentéseiből lehet kiolvasni.
A főpolgármester beterjesztette a főváros jövő évi büdzsétervét, az ő megközelítésében „az önrendelkezés költségvetését”, amit ha nem fogadnak el újév előtt, az Karácsony Gergely szerint bizonyos közszolgáltatásokat is veszélybe sodorhat. Például a közösségi közlekedést. Nagy fejlesztésekre ne is számítsunk 2025-ben, a cél a szinten tartás, a város működőképességének megőrzése.
Az Alkotmánybíróság döntésére hivatkozva nyújthatják be az „unortodox” költségvetést.
Csak egy csoda mentheti meg a francia kormányt, de úgy tűnik, nincs ilyen a láthatáron. A politikai válság pedig akár mélyebb pénzügyi válság felé is sodorhatja az országot, ami megrázhatja az Európai Uniót is.
A legnagyobb baloldali szakszervezetek a jövő évi költségvetés ellen tiltakoznak, amely megszorításokat is tartalmaz.
Több a látszat, mint a valódi költségvetési támogatás: a kormány az üzleti szektor beruházásait és a háztartások költekezését noszogatja – így jellemezhető az a gazdaságpolitikai akcióterv, amelytől a miniszterelnök „fantasztikus, nagyszerű, példátlan” történéseket vár jövőre.
A költések a közszolgáltatások színvonalában nem érzékelhetők, a hosszú távú növekedést pedig bizonytalanná teszi a magas eladósodás és az abból eredő kamatterhek.
Súlyos pénzekbe kerül a Dürer Park irodakomplexum megvásárlása.
Az állami vasúttársaságon idén is kifogott a tél első valódi, bár nem túl nagy csapadékadagja. Nosza, ítélt is még nekik egy kis pénzt a kormány – meg bemutatta, hogyan fogja átalakítani a vállalatot. A Mol azt mondta, EU-s pénzért cserébe hajlandó lenne leválni az orosz olajról, aztán azt mondta, hogy nem ezt mondta. Orbán Viktor az öregedésről lamentált, Matolcsy György a szingularitásról értekezett, miközben megpiszkálták a borravalót. Erről és még sok egyébről szól a HVG heti gazdasági összefoglalója.
A kiemelt sportegyesületek és a nagyobb sportági szövetségek költségvetési támogatása is megnövekszik jövőre, igazán sok pénzt viszont a létesítmények fenntartása fogja elvinni. Átnéztük, milyen sportcélokra jut a 2025-ös költségvetésből pénz.
Bár 2026-ban már kevesebbet kell majd költeni a sztrádakoncessziókra, de jövőre kezdődnek a vállalt bővítések az M1-es háromsávúsításával.