Szinte mérnöki csoda, hogy a kedvenc mirelit krumplink eljuthat hozzánk
A különféle fagyasztott árucikkek iránti egyre növekvő keresletet csak a legmodernebb logisztikai és ipari megoldásokkal lehet kielégíteni.
A különféle fagyasztott árucikkek iránti egyre növekvő keresletet csak a legmodernebb logisztikai és ipari megoldásokkal lehet kielégíteni.
A házhoz szállítás mindennapjaink részévé vált, előszeretettel vesszük igénybe az élelmiszerek rendelésétől kezdve egészen a különböző elektronikai termékek beszerzéséig. De vajon hogyan hatottak a megváltozott vásárlói szokások a logisztika világára? Tényleg itt vannak a robotok, hogy minden raktározási, intralogisztikai feladatot kivegyenek az ember kezéből? Magyarországon is jönnek a hatalmas, emberek nélkül működő óriási raktárvárosok? Ezekről és további érdekes témákról is beszélgettünk az SSI SCHÄFER két szakemberével.
A Maersk szállítmányozócég szerint a bevonni kényszerült pluszerőforrások miatt júniusig 15-20 százalékkal esik az iparág kapacitása.
Az ukrán Nova Post megnyitotta első magyarországi fiókját Budapesten és elindította futárszolgálatát. Fő célcsoportjuk az ukrán ügyfelek, köztük a menekültek.
A Kína ellen viselt kereskedelmi háború elfajulásától rettegő nyugati megrendelők, köztük a magyarok is tavasz végén egyszerre kezdtek kapkodó készletezésbe, kimerítve a szállítási kapacitásokat, és hiánycikké téve a konténereket. A helyzetet tovább súlyosbította, hogy a húszik miatt továbbra is Afrikát megkerülve érkeznek meg nyugatra az ázsiai kikötőkből a teherhajók. Egy év alatt majdnem 270 százalékkal drágult meg a konténerhajóztatás, és szakértők szerint ez 2025 végéig ki is hat majd az inflációra.
Az idei nyár érezhetően nehezebb a hazai e-kereskedelemben a korábbi évekhez képest.
Számítások szerint 2030-ra olyan nagy lesz a munkaerőhiány az elöregedő népesség miatt Japánban, hogy a csomagok harmadát egyszerűen nem lesz, aki kivigye. Ezen segítenének egy merész megoldással.
Az iLogistic eddig partner volt, most már tulajdon.
A logisztikai és termelési folyamatok zavartalan és költséghatékony működtetése érdekében létfontosságú az ipari gyorskapuk megbízható és folyamatos üzemelése.
A szokásoktól eltérően év közben emelik a vasúti áruszállítás díját.
A cicák szeretnek dobozokba ugrálni – most is ez történt, csak a gazda nem vette észre.
A kormány mindenféle egyeztetés nélkül kötelezte a webshopokat a Magyar Posta szolgáltatásainak felkínálására.
Eltűnik a karácsony és a kínai holdújév utáni holtszezon a logisztikában.
Magyarország logisztikai nagyhatalom lesz, a beruházások megmentik az építőipart. A foglalkoztatottságot fel kell tornászni 85 százalékra, az inflációtól pedig már nem kell félni. Gazdasági tankönyvekből sem tanulható meg minden – mondta Magyarország gazdasági minisztere.
Megengedőbb az ukrán fuvarozókkal az uniós szabályozás a háborús helyzet miatt. A magyarok szerint ezzel visszaélnek, és olcsóbban viszik a fuvarokat.
A világon elsőként Békéscsabán építette ki legújabb raktárirányítási megoldását a Wienerberger. A vállalat szerint a beruházás forradalmasítja a raktárkezelési folyamatokat, eredményeként már kültéren is digitálisan nyomon követhető az összes termék. Ez amellett, hogy papírmentes és időjárásálló, jelentősen felgyorsítja a kiszolgálási és a raktározási folyamatokat, valamint minimalizálja a hibalehetőséget és csökkenti a működési költségeket. A gyártója a pilot sikere után többi országban is tervezi bevezetni a rendszert.
Hidrogénüzeműre állítaná át a villástargoncáit az Amazon, és ehhez már meg is tették az első lépést az egyik telephelyükön egy hidrogénelőállító berendezéssel.
A fuvarozók több pénzt igényelhetnek vissza az üzemanyagok jövedéki adójából. Illetve bevezetik a minimális szolgáltatási díjat, ami korlátozhatja a jelenleg nagyon olcsón dolgozó harmadik országos fuvarozók előnyét.
A norvég Yara Clean Energy szinte teljes egészében megújuló energiaforrás segítségével gyárt ammóniát. Azzal tankolják meg a Yara Eyde nevű teherhajót is.