Mesterdiploma vagy pénzkeresés? Az informatikusok az utóbbit választják
Nehezen találja a helyét a mesterképzés a bolognai rendszerben, a természettudományos és informatikai mesterszakokon pedig továbbra is kevés a diák.
Nehezen találja a helyét a mesterképzés a bolognai rendszerben, a természettudományos és informatikai mesterszakokon pedig továbbra is kevés a diák.
Szombaton este nyújtotta be a parlamentnek a törvényjavaslatot a kormány.
A szeptembertől színészosztályt vezető Szarvas úgy véli, sokan azért mennek az egyetemre, mert ők ott fognak tanítani.
Hétfőtől újra jelenléti oktatás lesz az alsó tagozatokon, ám az otthon maradók is kapnak feladatokat.
A miniszter az igazgatóknak szóló levelében azt is kijelenti, az óvodás csoportokat nem lehet összevonni akkor sem, ha alacsony a jelenlévők létszáma.
Ezt az Oktatási Hivatal is megerősítette. A Társaság a Szabadságjogokért szerint a kormány semmit nem vett figyelembe abból, ami az iskolák felelős újranyitásához szükséges lenne.
A rendkívüli szünettel az a probléma, hogy az így elmaradt órákat elvileg a nyáron pótolni kellene.
A választék nagy, az érdeklődés egyre kisebb – a felsőoktatási szakirányú képzésekre jelentkezők száma tíz év alatt megfeleződött, noha az élethosszig tartó tanulásnak ez bevált, gyorsan és rugalmasan változó, az igényekhez alkalmazkodó formája.
A szakszervezet szerint jogellenes lépésekre próbálják kényszeríteni a pedagógusokat.
Sok diák nem lesz bent az iskolákban hétfőtől, hiába indul újra a jelenléti oktatás az alsó tagozaton. Az általunk megkérdezett iskolaigazgatók nem rajonganak az ötletért. Lesz, ahol arra számítanak, hogy olyan lesz az oktatás, mintha ügyeletet tartanának, és a részleges újranyitással feleslegesen új szituációt alakít ki a kormány.
A Get Digital leckéket és hasznos tananyagokat kínál azoknak az iskolásoknak és szüleiknek, akik jobban elmerülnének a digitális világban.
Egy minapi Márki-Zay Péter-interjú nyomán újra fellángolt a vita a gyereknevelésben alkalmazható testi fenyítésről. Ha azt gondolnánk, hogy a „fekete pedagógia” nézeteit már rég elfeledtük, nagyot tévedünk. Bár a törvény tiltja, elfogadott nevelési eszközként tekintünk ma is egy-egy pofonra vagy fenékre verésre.
Fürjes Balázs államtitkár sajtótájékoztatóján hangsúlyozta, hogy két külön projektről van szó, amelyek nem is érintik egymást.
Az operatív törzs szerint a gyerekek alig több mint 10 százaléka volt jelen tegnap az óvodákban.
Alig több mint két hét múlva indul az érettségi, a tanulási hajrában online videókurzussal készülhetnek a matekra a végzősök.
A szakszervezet nem érti, hogy miért akkor kellett nyitni, amikor ennyire rosszak a járványügyi adatok. A PDSZ szerint az is gond, hogy a pedagógusok oltása csak a napokban kezdődött el, így nem alakulhat ki a megfelelő védettség április 19-re.
A PSZ-hez több jelzés is érkezett, amelyek szerint óvónők, dajkák és gyerekek is elkapták a vírust a jelenleg ügyeleti rendben működő óvodákban.
Lesöpörve a szakmai ellenérveket, az oktatási hatóság a szabályokat felrúgva, rekordidő, 3-4 nap alatt engedélyezte a maga készítette tankönyveket.
A kormány nem enged, sok tanár, szülő, diák tovább tiltakozik az április 19-i iskolanyitás ellen. Arra egyébként még a kormányzat szerint is van mód, hogy otthon maradjanak a gyerekek – a tanárok esetében már nem ilyen megengedő a szabályozás.
A szervezetek közös közleménye szerint "nincsenek külön szülők és külön munkavállalók, a társadalom bérből és fizetésből élő tagjainál egyszerre jelentkezik a járvány veszélye".