szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A legmagasabban jegyezett TikTokker Whisperton, Dancsó Péter épp csak befért a top 20-ba.

A Forbes a magyar influenszereket üzleti értékük, énmárkájuk erőssége alapján rangsorolta, de elemezték a követőbázisukat és az üzleti tevékenységüket is. Bár a Gazdasági Versenyhivatal definíciója szerint a hagyományos celebek is influenszerek, de a lap most csak azokra fókuszált, akik pusztán digitális tartalomgyártás miatt lettek híresek.

Ez alapján így fest az élmezőny (zárójelben az a platform, ahol az adott influenszer híressé vált):

  1. TheVR - akik a kapcsolt képen is szerepelnek - (YouTube, Twich)
  2. Pamkutya (YouTube)
  3. Whisperton (TikTok)
  4. Abosi Barna (YouTube)
  5. Nessaj (YouTube, Twich)
  6. JustVidman (YouTube)
  7. Körcsönyei Polla (YouTube)
  8. Forstner Csenge (TikTok)
  9. Viszkok Fruzsi (YouTube)
  10. Csecse Attila (YouTube)
  11. Papp Inez Hilda (YouTube)
  12. Kempf Zozó (YouTube)
  13. Verebélyi Vivi és Nagy Norbi (TikTok)
  14. LadySzomjas (TikTok)
  15. Nasz Dániel (YouTube)
  16. Nagy Benedek (YouTube)
  17. Cresser (YouTube)
  18. Unfield (YouTube)
  19. Radics Péter (YouTube)
  20. Dancsó Péter (YouTube)

Arról, hogy hogyan működik az influenszerek világa, ezt a cikkünket ajánljuk.

Mitől más egy influenszer, mint egy hagyományos híresség?

A befolyás demokratizálódott, szinte bárki ismertté válhat. Azok, akik értékes, szórakoztató vagy egyesek szemében hasznos tartalmat hoznak létre, nagy követői bázist építhetnek ki. Részlet A rejtélyes Z generáció című könyvből.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!