szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Dancsó Péter a tavalyi kiesés után ismét bekerült a gyűjtésbe. 

Ez a harmadik év, hogy a Forbes összeállította a legértékesebb magyar influenszereket rangsoroló listát. A lap szerint ezen a gyorsan formálódó piacon tavaly több mint 8 milliárd forintot költöttek el a márkák az influenszerekre különböző együttműködések és promóciók céljából, ez az szám a tavalyihoz képest 31 százalékkal nőtt – idézik az IAB Hungary becslését. 

A lista első helye nem okozott meglepetést, ismét a TheVR került a dobogó tetejére. A debreceni csapat tavalyelőtt lett tízéves, a követők és a piac egyhangúan őket tartják a legértékesebb influenszereknek. Végtelen videójátékozással kezdték, ma már hipernépszerű reggeli műsort visznek a Twitchen, és már a Meki is dolgozott velük. Tavaly megjelent, jubileumi filmjük már majdnem kétmilliós nézettséggel bír a Youtube-on. 

A magyar Tiktok sztárja, Whisper Ton, azaz Strenner Antal is megtartotta előkelő pozícióját, ismét második lett. A lista egyik legmegosztóbb szereplője, de továbbra is a platform megkerülhetetlen arca, mondhatni iskolát teremtett a gyorsan hadarós, hisztérikus tempóra vágott videókból. A magyar piacon ugyanúgy értéket lát csatornájában a Rimmel London, mint ahogy a Burger King. Tavaly ő nyerte meg a TV2-n futó Dancing with the Stars című műsort táncpartnerével, Tóth Katicával. 

A dobogó harmadik fokán JustVidman áll, akinek ez az eddigi legjobb eredménye a Forbes listáján. A lap szerint az összeállításba idén sok TikTok-sztár került, közöttük van Radics Zsombor a nyolcadik, Stumpf Patrik pedig a tizedik helyen. A top20-ban helyet kapott Nessaj, Pamkutya, a Jólvanezígy, Abosi Barna és Körcsönyei Polla is, és egy év kimaradás után újra felbukkant a listán Dancsó Péter, a 17. helyen. 

Két dolognak hisznek a magyar fiatalok: az influenszereknek és az áraknak

A magyar Z generáció sokszínű, tagjainak fontosak az értékek, de a spórolás még fontosabb. Sokat vásárolnak az interneten, de alaposan utána is néznek a megrendelni kívánt terméknek, és hallgatnak az influenszerekre – de csak azokra, akiket hitelesnek tartanak. Ez a Diverzum friss Z generációs kutatásából derül ki.

A lista első 10 helyezettje: 

  1. TheVR 
  1. Whisper Ton 
  1. JustVidman 
  1. Cresser 
  1. Nessaj 
  1. Pamkutya 
  1. Dordzsceren Csingisz 
  1. Radics Zsombor 
  1. Jólvanezígy 
  1. Stumpf Patrik

Nyitókép: TheVR Podcast/Youtube

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!