szerző:
MTI

Átadták az M7-es autópálya Zalakomár és Nagykanizsa közötti 15,5 kilométeres szakaszát Gyurcsány Ferenc miniszterelnök, Radivan Zerjav szlovén, valamint Szabó Pál magyar közlekedési miniszter jelenlétében kedden. Ezzel Budapesttől a horvát határig szinte teljessé vált a sztráda.

A keddi avatással Budapesttől Letenyéig 234 kilométer hosszú lett az M7-es, amely az októberben elkészülő 800 méteres magyarországi autópályával és a Murán átívelő híddal válik teljessé. A Letenye és Muracsány (Gorican) közötti Zrínyi híd horvát-magyar közös beruházásban készül. Az autópálya jelentősen javítja Délnyugat-Magyarország belső közúti kapcsolatait, tehermentesíti a Balaton környékét, valamint az V. sz. Helsinki folyosó részeként jelentős szerepet tölt be a nemzetközi közlekedési hálózatban.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.(NIF) adatai szerint az M7-es most átadott 15,5 kilométeres pályáján egy csomópontot, öt felüljárót, hét aluljárót, valamint egy komplex pihenőhelyet alakítottak ki. Az út mentén 34 kilométernyi vadkerítést állítottak fel, 21,5 hektár véderdőt telepítettek, továbbá egy ökológiai átjárót is létesítettek. 

A Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti 35,5 kilométeres pályát eredetileg együtt adták volna át a forgalomnak, de a közműkiváltások és az egyik kivitelező, a Viadom Zrt. csődje hátráltatta a 2006-ban kezdődött kivitelezési munkálatokat. A fővállalkozóként a munkát elnyert PVT-M7 konzorcium nettó 43,9 milliárd forintért készítette el az M7-es ezen szakaszát. A sztráda Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti vonalának teljes költsége megközelíti a bruttó 62 milliárd forintot. Az Európai Uniótól társfinanszírozás keretében Magyarország több mint 35 milliárd forint támogatásra pályázott.

Az M7-es autópálya első, az M1-essel közös, Budapestről kivezető szakaszát 1964-ben helyezték forgalomba. A bal oldali pálya 1966-ban épült meg Martonvásárig, majd 1971-ben folytatták építését a Martonvásár és Zamárdi közötti szakaszon. A jobb oldali pálya 1972 és 1975 között készült el Törökbálinttól Balatonaligáig. A jobb oldali pálya 2001-2002-ben épült meg Balatonaliga és Zamárdi között, és ugyanebben az időszakban a meglévő 90 kilométeres szakaszt is teljesen felújították. Az újabb szakaszok közül elsőként a Becsehely és Letenye közötti 8,5 kilométeres autópálya, valamint az M70-es Letenye-Tornyiszentmiklós közötti 18,6 kilométeres autóút 2004-ben készült el.

A Balatonszárszó és Ordacsehi közötti 20 kilométeres szakaszt, továbbá az M70-es autóút 1,2 kilométeres szakaszát Tornyiszentmiklóstól az országhatárig 2005 júniusában adták át, bár ez utóbbit a szlovén sztráda mostani átadásáig a járműforgalom nem vehette igénybe. Az Ordacsehi és Balatonkeresztúr közötti 25,7 kilométeres pályát, valamint a Becsehely és Sormás (Eszteregnye) közti 4,5 kilométeres szakaszt 2006-ban adták át a forgalomnak. Az elmúlt évben készült el a Zamárdi és Balatonszárszó közötti 14,2 kilométernyi pálya a Kőröshegyi völgyhíddal, valamint a Nagykanizsa és Sormás közötti 11,3 kilométeres rész. Az M7-es legutóbb elkészült szakaszát, a Balatonkeresztúr és Zalakomár közötti mintegy 20 kilométeres pályát júliusban avatták fel.

Az M7-es első szakaszának 44 évvel ezelőtti átadása után negyven év kellett, hogy a sztráda valódi autópályaként elérjen a Balatonig, de már csak négy évre volt szükség, hogy elérje az országhatárt - mondta a Gyurcsány Ferenc kormányfő az átadáskor tartott beszédében. Az elmúlt hat évben több mint megkétszereződött a magyar autópálya-hálózat, "nincs még egy olyan ország ebben a régióban, amelyik erre képes lett volna". Az újabb fejlesztések kapcsán Gyurcsány Ferenc közölte: készülhetünk az M0-ás keleti és északi szektorának, valamint a Megyeri-hídnak az avatására, épül az M6-os mindkét végéről, valamint a Szegedet Makó irányába elkerülő M43-as. 

A fejlesztésekkel azonban még nem lehet leállni, el kell jutnia az M3-asnak az ukrán határig, valamint "sok száz kilométer gyorsforgalmi utat kell építeni, amelyet autópályává lehet fejleszteni". A következő évekre több mint ezer kilométer útfelújítás is vár, és az autópályák után a magyar vasút európai minőségű és biztonságú fejlesztése is hátra van - fogalmazott ünnepi beszédében Gyurcsány Ferenc. A Daimler-Benz kecskeméti építkezése kapcsán úgy fogalmazott: figyelmeztetés mindenki számára, hogy sok feltétel kell a befektetésekhez, de az egyik a jó közlekedési lehetőség.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
MTI Autó

M7-es: még mindig nincsenek benzinkutak a Balatonnál

A múlt év augusztusában teljessé vált dél-balatoni autópályán még mindig nem épültek benzinkutak, holott a mintegy 80 kilométeres szakaszon tavaly októberben két üzemanyagforgalmazó cég összesen csaknem másfél milliárd forintért nyerte el a beruházási lehetőséget a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központtól (KKK) - tudta meg az MTI.

MTI Gazdaság

Aláírták az M7-es kivitelezési szerződését

A Nemzeti Autópálya (NA) Zrt. aláírta az M7-es Balatonkeresztúr-Nagykanizsa közötti, 35,5 kilométeres szakaszának megépítéséről szóló kivitelezési szerződést a Porr-Viadom-Terrag-Asdag alkotta PVT-M7 Konzorciummal pénteken.

MTI Itthon

M7-es: újabb 20 km, még 15 hiányzik

Átadják ma az M7-es Balatonkeresztúr és Zalakomár közötti szakaszát. Az autópálya-szakaszt Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és Szabó Pál közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter helyezi forgalomba.

MTI Gazdaság

M7-es közbeszerzés: 15 milliós bírság az NA Zrt.-nek

A Közbeszerzési Döntőbizottság (KDb) megállapította, hogy az M7-es autópálya Balatonkeresztúr-Nagykanizsa közti szakasz építésére a Nemzeti Autópálya Zrt. által kiírt közbeszerzésen a Zala-Somogy Konzorcium kizárása jogsértő volt és ezért a kiíróra a döntőbizottság 15 millió forint bírságot szabott ki - tájékoztatta a Vegyépszer Zrt., a konzorcium egyik tagja az MTI-t.

MTI Gazdaság

Csúszhat az M7-es utolsó szakaszának átadása

Kétségessé vált, hogy elkészülhet-e az eredeti határidőre, jövő májusra az M7-es autópálya még hiányzó, Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti szakasza - írta szombati számában a Népszabadság.

MTI Gazdaság

Felújítás miatt lezárják az M7-es egy szakaszát

Burkolatfelújítás miatt lezárják az M7-es autópálya 12-es és 17-es kilométerköve közötti szakaszát szerdán délben a Balaton irányába. A forgalmat előreláthatólag három-négy hétig az M1-es sztrádára és M0-ás autóútra terelik - közölte az Állami Autópálya Kezelő Zrt.

MTI/hvg.hu Gazdaság

Egy év múlva teljesen elkészül az M7 autópálya

Június elején aláírják a Mura-híd kivitelezői szerződését, miután elfogadták a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. igazgatóságának javaslatát, hogy a zágrábi székhelyű Hidroelektra Niskogradnija építőipari cég építse meg a Letenye és Gorican közötti magyar-horvát határon lévő Mura-hídat – közölte Béni Gyöngyi, a NIF szóvivője.

Jogerős ítélet született egy OLAF-jelentésből indult ügyben

Jogerős ítélet született egy OLAF-jelentésből indult ügyben

A vártnál korábban indulhat az RTL nagy dobása, az Álarcos énekes

A vártnál korábban indulhat az RTL nagy dobása, az Álarcos énekes

Sokkoló hírek a luxushüttéből: idén Davost is utolérte a klímaváltozás

Sokkoló hírek a luxushüttéből: idén Davost is utolérte a klímaváltozás

Hazánkban a legújabb zöld rendszámos Opel

Hazánkban a legújabb zöld rendszámos Opel

Budaörsi önkormányzat: nem felelősek a szemészeten történt fertőzések miatt

Budaörsi önkormányzat: nem felelősek a szemészeten történt fertőzések miatt

Élőben követheti egy magyar ultrafutó rekorddöntését

Élőben követheti egy magyar ultrafutó rekorddöntését