szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Felül kell vizsgálni, újra kell tárgyalni a privatizációs szerződéseket, ha minimális esély van erre, mert hatalmas pénzekről van szó - mondta a Magyar Nemzet adott és a hétfői számban megjelent interjúban Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke.

"Át kell alakítani a szabályozórendszert és a jövedelmi viszonyokat, hogy nőjön a hazai vállalkozások versenyképessége" - mondta a kamarai elnök. Megjegyezte azt is, hogy a külföldi tőkére szükség van, mert ez Magyarország érdeke.

Parragh László a Magyar Nemzet újságírójának felvetésére szólt a "tőkeszivattyúról" is: "számításaink szerint csak az elmúlt tíz évben 11 483 milliárd forint hagyta el az országot extraprofit formájában. ... A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint évente a nemzeti jövedelem (GNI) hét százalékkal alacsonyabb, mint a bruttó nemzeti termék (GDP), vagyis az országban termelt jövedelem hét százaléka elhagyja az országot."

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Itthon

Megszorítás, reform, privatizáció kell

Az ország gazdasági mozgásterét nem tágítja, ha a hitelezők köre megváltozik, s a nemzetközi szervezetek helyére magánbankok lépnek. A megoldás a valódi gazdaságpolitikai fordulat lenne – véli Bod Péter Ákos.

Hírszerző/FH Itthon

Népszabadság: Tízmillió forint volt a Mal Zrt. ára

A Népszabadság keddi számában azt írja: a tényleges érték töredékéért 10 millió forintért, illetve a korábbi környezeti terhek mentesítési kötelezettsége nélkül privatizálták korábban a Mal Zrt-t.

hvg.hu Itthon

Atkári: januárban csatornadíj-emelés jön

Elkerülhetetlennek látja a jövő évi csatonadíj-emelést és nem híve a fővárosi cégek tartós összevonásának Atkári János, a főpolgármester tanácsadója - áll a Magyar Narancs csütörtöki számában megjelenő interjúban.

MTI Itthon

A KDOE nem támogatja a BKV-buszágazat privatizálását

A Közlekedési Dolgozók Országos Egyesülete (KDOE) nem támogatja, hogy a BKV buszágazatát teljesen privatizálják, és sürgeti egyes villamosvonalak közúti gyorsvasúttá alakítását, a HÉV-vonalak fejlesztését.

Blikk Itthon

Blikk: ingyen jutottak hozzá a ferihegyi reptérhez?

Pénzbefektetés és kockázat nélkül, vagyis ingyen szerezte meg a ferihegyi reptér üzemeltetését 75 évre a Hochtief AirPort nevű külföldi befektető – tudta meg a Blikk a reptérhez közel álló forrásokból.

MTI Itthon

Újra terítéken az alumíniumipar privatizációja

A Népszabadság keddi számában egy teljes oldalas alumíniumipari összeállítás olvasható. A lap információi szerint az alumíniumágazat privatizációjából a kilencvenes években összességében 6,3 milliárd forint folyt be, de az ÁPV Rt. egy 1999-es - az Orbán-kormány idején született - jelentése szerint a magánosítás a cégek áron alul történt eladása miatt 25 milliárdos veszteséggel zárult.