Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Megszakadtak a kollektív szerződésről szóló tárgyalások a Malév csoport kiszolgáló cégénél, a Malév Ground Handlingnél (Malév GH), és a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) sztrájkbizottságot alakított.
"Megakadtak" a tárgyalások a 2011. december 31-én lejárt kollektív szerződésről, amelyet a szakszervezet néhány - a vitát elkerülővé tevő - változtatással újabb három évre szeretne újra kötni - mondta Csorba Attila, a LESZ elnöke kedden. A LESZ elnökének tájékoztatása szerint követeléseik nem növelnék a munkaadó költségeit.
Ugyanakkor a Malév GH azt közölte, hogy a kollektív szerződéssel kapcsolatban az egyetlen vitás kérdés a szerződés meghosszabbításának ideje, s a tárgyalásokat a LESZ szakította meg. A légitársaság a válaszban megjegyezte: a LESZ 10 százalékos béremelést és a létszám 5 százalékos növelését is követeli.
A Malév az MTI-nek adott válaszban utalt a LESZ legutóbbi, 2010-ben tartott munkabeszüntetésére, amelynek semmilyen hatása nem volt sem a Malév, sem a - mostani nevén - Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér működésére. A légitársaság ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a Malév GH vezetése továbbra is a tárgyalások folytatását és a sztrájkhelyzet megszüntetését szorgalmazza.
Csorba Attila, a LESZ elnöke a kollektív szerződésben követelt "néhány változtatást" az MTI-nek ismertetve azt mondta: a kollektív szerződésben foglaltak egyértelművé tételét és az évi bruttó 400 ezer forint cafeteria értékének megtartását követelik. Az elnök az MTI-nek azt is mondta, hogy a követeléseik nem jelentenének plusz költséget a munkáltatónak, ugyanakkor az általa jegyzett közleményben a szakszervezet azt "javasolja Limburger Lórántnak (a Malév vezérigazgatója), hogy az elmúlt évek során... a veszteségek ellenére is felduzzasztott menedzseri létszám csökkentésével és a vezetői juttatások lefaragásával teremtse elő a forrásokat az új megállapodáshoz".
A kollektív szerződésben a viták elkerülésére a LESZ szeretné egyértelművé tenni például a műszakpótlék feltételeit, továbbá szeretnék elérni, hogy a jelenlegi egy hónapnál hosszabb távra jelöljék ki a dolgozók pihenőnapjait - mondta Csorba Attila.
A Malév tájékoztatása szerint viszont a kollektív szerződéssel kapcsolatban egyetlen vitás kérdés van: a meghosszabbítás ideje. A légitársaság közlése szerint "a dokumentum mindkét fél számára megnyugtatóan rendezi többek között a pihenőidő és a műszakpótlék kérdését. A munkáltató ezen felül biztosítja az éves bruttó 400 ezer forintos cafeteriát is."
A Malév az MTI-nek küldött írásos válaszban reményét fejezte ki: "az érdekképviselet belátja, hogy a cégcsoport jelenlegi kritikus helyzetében sem béremelésre, sem létszámnövelésre, sem pedig a KSZ (kollektív szerződés) több éves meghosszabbítására nincs lehetőség". A sztrájktárgyalások első fordulóját szerdán tartják meg - tájékoztatott a Malév és a LESZ.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Magyar Péter azt mondja, van receptje a lakhatási válság ellen. A feladat nem kicsi: lakhatási szakértőt, az építéstörténet szakértőjét és a témával foglalkozó szociológust is kérdeztünk az emberemlékezet óta tartó lakhatási válság okairól és a fordulat lehetőségéről.