Gyors, biztonságos és olcsó fizetési mód – ez a qvik
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Az IdeaWorksCompany és a CarTrawler, alapvetően autóbérléssel foglalkozó cég 175 légitársaság bevételeit elemezte. A vizsgálat eredménye, a számokat tekintve mellbevágó.
Az elmúlt nyolc évben a repülőjegy árán túl felkínált, vagy kikényszerített egyéb szolgáltatásokból származó bevétel 300 százalékkal nőtt és most már a repülési cégek teljes jövedelmének 10 százalékát teszik ki. És az utóbbi időben gyorsult fel igazán a folyamat. 2017-ben a járulékos bevételek 73 milliárd eurót tettek ki, de idén már elérték a 93 milliárd dollárt. 2010-ben még csak 22,6 milliárd dollár volt az e forrásból származó bevétel, amely a teljes forgalom 4,5 százalékát tett csak ki. Tehát óriási a változás.
De miről is van szó?
Egyes légitársaságok plusz szolgáltatásokat, például kedvezményes szállásfoglalást javasolnak a náluk jegyet vásárló utasoknak, továbbá az utazás nehézségeit enyhítő kényelmi szolgáltatásokat is. Ezzel az opcióval a nem fapados társaságok élnek, hiszen az ő szolgáltatásaikat nagyon jól „eleresztett” közönség veszi igénybe. De mostanság a világon 4,3 milliárd ember utazik repülőn, és a többségük kevésbé jól eleresztett. Vagyis a világ minden kontinensén tarolnak a fapadosok. A low cost társaság valóban olcsón adja a jegyet, de aztán rápakol néhány százalékot a reklámban feltüntetett alapárra. Például plusz pénzt fizettet az utastérbe bevitt kézi poggyászért és azért is kaszál néhány eurót, hogy a helyek alapelosztásakor szétültettet négytagú család tagjai egymás mellett ülhessenek.
Ezek az „apróságok” óriási tételt jelentenek a low cost társaságoknak: a jegyáron kívüli plusz bevétel hatvan százaléka az utastéri csomagokra kivetett fizetési kötelezettségből, illetve a szétültetést elkerülő befizetésből származik. A vizsgálat végső következtetése szerint a fapados társaságok teljes jövedelmének 15 százalékára rúgnak azok a plusz pénzek, amiket az utas a kabinba vitt csomagért, vagy a szétültetés ellen fizet. Ezt persze minden low cost utas sarcnak tekinti. De ma a világ másként fest, mint amikor a fapados társaságok a színre léptek. Akkor sok volt a drága társaság és kevés az utas. Ma fordított a helyzet, és amíg ez fennáll, a fapadosok szinte hetente fognak kitalálni plusz bevételt hozó trükköket, miközben még ezekkel együtt is nagyon olcsón lehet repülni a „low cost” társaságok gépein. (via Le Figaro)
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A papírmentes nyugtaadás mellett egyszerűbb használatot és költségcsökkentést hoz az átállás.
Egy kiadós gombamérgezéssel indul François Ozon új filmje, a Ha megérkezik az ősz. A termékeny francia filmrendezővel az öregkori ráncok szépségéről, az Elemi ösztön nem múló vonzerejéről, egy szexi nagymamáról, egy pusztító családi vacsoráról és Nicole Kidman plasztikai beavatkozásairól is beszélgettünk.
Vasárnap hajnalban megvolt az eszkaláció, két nappal később a kapituláció is – nem így képzelnénk két atomhatalom háborúját. Irán megrogyott, de ennek a háborúnak valójában aligha van vége.
Iránnak az lehet a fő tanulság a most véget érő háborúról, hogy atomfegyver nélkül nem tudja megvédeni magát.
Látványosan távol tartotta magát a közel-keleti konfliktus értékelésétől Orbán Viktor. A kormányfőnek csak hazai használatra van mondása a fejleményekről.
Alapesetben a harcsa félénk állat, azonban ha a fészkét védi vagy fenyegetve érzi magát, támadásba lendül.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.