szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az elektromos autókat gyártó cég Kínában kezdte meg az Egyesült Államokon kívüli első gyárának építését. A döntést az elmérgesedő amerikai-kínai kereskedelmi viszály kényszerítette ki.

A Tesla júliusban állapodott meg a sanghaji hatóságokkal arról, hogy ott építi fel első elektromos autókat gyártó üzemét az Egyesült Államokon kívül. A beruházás értéke mintegy 2 milliárd dollár, az üzem teljes kapacitással évi 500 ezer autót gyárt majd – írta az MTI.

Sanghajban a Tesla tömegterméknek szánt Model 3 autóját állítják majd elő, tervek szerint a termelés már az idei év végére beindulhat. A projekt további érdekessége, hogy először jött létre autógyár az ázsiai országban 100 százalékban külföldi tulajdonrészesedéssel.

Sanghaj ipari körzetében a Tesla 864,8 ezer négyzetméternyi területet vásárolt meg októberben 140 millió dollárért, amit 50 évre kapott meg hasznosításra.

A MarketWatch szerint a tömegterméknek szánt Model3-akat 72 ezer dollárért (kb. 20 millió forintért) dobják majd a kínai piacra.

A Tesla az amerikai-kínai kereskedelmi viszály elmérgesedése után döntött úgy, hogy gyárat létesít Kínában. A kínai kormány döntése, hogy 25 százalékról 40 százalékra emelte az amerikai autók vámtételét – válaszul a washingtoni kormány vámemelésére –, ugyanis éppen a Teslát érintette a legérzékenyebben, mivel nem rendelkezik helyi gyártással, és nem folytat együttműködést helyi partnerrel sem.

Musk szokása szerint tweetben jelentette be a hírt. A tervek szerint egyébként a Tesla Európában – feltehetőleg Németországban – is épít majd egy gigagyárat.

Múlt év végén Donald Trump amerikai elnök bejelentette, hogy 2019. január elsejétől kilencven napra felfüggesztik a pótvámok kivetését a kínai importcikkekre, hogy ezzel is lehetőséget adjanak a kereskedelmi tárgyalások folytatására. Kína válaszul jelezte, hogy ugyancsak január elsejétől 90 napra felfüggeszti a megemelt importvám kivetését 126 milliárd dollár értékű amerikai gépjármű és járműalkatrész behozatalára. Az intézkedéssel az importvám 40 százalékról átmenetileg 15 százalékra csökken.

Kínán belül éppen azért esett Sanghajra a Tesla választása, mert az ázsiai országban itt a legtöbb elektromos autó, 2017 végén 165 ezer ilyen járművet tartottak nyilván. Az ázsiai országban rohamosan növekszik a teljesen elektromos, valamint a hálózatról is tölthető (plug-in) hibrid, (new-energy vehicles, NEV) értékesítése – még az egyébként lassuló autópiaci forgalom közepette is. A NEV-értékesítés az idei első tizenegy hónapban 68 százalékkal 1,03 millióra nőtt.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

Az index.hu eddigi szerkesztősége lényegében megszűnt létezni, az ország elveszítette a legolvasottabb online felületét. Ez a független magyar sajtóra és a tájékozódás szabadságára mért eddigi legsúlyosabb csapások egyike. A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, hogy minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Az agresszió akkor sem múlik el, ha kiéljük. Mi legyen hát vele?

Az agresszió akkor sem múlik el, ha kiéljük. Mi legyen hát vele?

Óránként frissülő pollentérképpel segít az allergiásoknak az Emmi

Óránként frissülő pollentérképpel segít az allergiásoknak az Emmi

Mennyire nagy baj, ha valaki csal az egészséges étkezéssel?

Mennyire nagy baj, ha valaki csal az egészséges étkezéssel?