Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Az innovációs és technológiai miniszter a Hungrail vasúti konferencián reagált a vasút a média által ért kritikáira. Szerinte egyrészt azért van ez, mert közelednek a választások, másrészt mert most történik valami.
Noha autógépész mérnöki végzettségem van, miniszterként mégis többet foglalkozom a vasúttal - annak fontossága miatt -, mint az autókkal - ezzel kezdte beszédét Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a Hungrail vasúti konferencián kedden.
Palkovics ezután arról beszélt, sok kritika érte a vasutat a média részéről a közelmúltban, ami elsősorban a két legforgalmasabb elővárosi vasútvonalon tapasztalt káosz miatt alakult ki. Az utasok múlt csütörtökön tüntetést is tartottak a MÁV ellen. Palkovics azt mondta,
éppen most erősödtek föl ezek a kritkák, amikor közelednek a választások. Ez egyrészt lehet, hogy ezzel is összefügg, másrészt több dolog történik most, mint korábban, és ez mindig a kritikák felerősödésével jár. 2010 előtt nem voltak kritikák, de akkor történések sem.
A miniszter azt is kiemelte, hogy egy nagyon eladósodott MÁV-ot vettek át 2010-ben, ezt az adósságállományt mára nagyrészt felszámolták.
Loppert Dániel, a MÁV kommunikációs igazgatója is hasonlóan reagált egyébként a kritikákra, ő azt mondta, a tüntetők csak október 13-ig lesznek tüntetők, utána ismét utasok lesznek.
Palkovics ezután arról beszélt, most éppen egy 2030-ig tartó vasúti stratégia megalkotásán dolgozik az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM), amelynek célja annak meghatározása, hogy miként tudjuk Budapestet a vidéki nagyvárosokkal és a környező országokkal vasúton, versenyképesen összekötni.
Palkovics azt is kiemelte, hogy ebben, a 2014-20-as uniós ciklusban mintegy 1500 milliárd, míg a következő, 2020-27-es időszakban is mintegy 1500-2000 milliárd forintot költhetünk majd a vasútra a várakozások szerint – de erről még nem döntött az Európai Unió.
Mosóczi László, az ITM közlekedéspolitikáért felelős államtitkára is beszélt a vasutat ért kritikákról, ő azt mondta:
az elégedetlenségek oka, hogy változás kezdődött, de reméljük, biztosak vagyunk benne, hogy ezek a változások abba az irányba haladnak majd, hogy a vasút szerethetőbbé váljon.
Mosóczi beszélt határon túli vasútépítésekről is, elmondása szerint tárgyalnak a Budapest-Kolozsvár-Bukarest nagysebességű vasútról, amely Debrecenen és Nagyváradon keresztül fog haladni.
De visszaállítanák a szlovákiai Ipolyság és Magyarország között is a vasúti kapcsolatot, illetve Szeged, Szabadka és Baja között is visszaépülhet majd a vasút.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Megvan a fővárosi költségvetés az év végéig, a kormány pedig kedvezményes lakáshitelt és az állami cégeknél folytatódó spórolást jelentett be. Eközben a nemzetközi színtéren arra készülnek, mi lesz, amikor hamarosan lejár a vámháború három hónapos tűzszünete.
Az Amerika Párt megalapítását az elnöktől elhidegült topmilliárdos az X-en szavaztatta meg a követőivel.
David Zucker, a Naked Gun rendezője biztosan nem nézi meg a Liam Neesonnal készült negyedik részt, mert az szerinte ötlettelen másolat lesz csupán. A rendezőtrió egyharmadával Leslie Nielsen fingógépéről, a pilótás pedofilpoénokról, a Top Secret bukásáról és O.J. Simpsonról is beszélgettünk.