Feszültség és konfliktus a szervezetben – Hogyan kezelhető?
Az egészséges csapatműködés és az eredményesség szempontjából kulcskérdés, hogyan kezeli a cégvezető a konfliktusokat.
Csütörtökön este 6 órára a Keletihez szervezett tüntetést a MÁV körüli problémák miatt a Közlekedő Tömeg és a vonatot korábban csigajelmezben lefutó Mátészalkaleaks csoport. Szolidaritásból egy órás késéssel kezdték az eseményt, és elmondták, hogy nem politikai okokból vannak itt, mint ahogy azt a MÁV kommunikációs igazgatója állította, mert október 13-a után újra tüntetni fognak, ha a MÁV nem teljesíti követeléseiket.
A tüntetésre okot adó problémák a MÁV körül voltak bőven a közelmúltban - rendre elromló automaták, személyzethiány miatt korábban bezáró jegypénztárak és el nem induló vonatok, illetve rendszeres késések a két legforgalmasabb elővárosi vasútvonalon - leginkább ezek vezettek oda, hogy az utasoknak elegük lett, és egy már több mint 10 ezer tagot számláló Facebook-csoportba tömörültek, petíciót írtak, és most tüntetést is szerveztek.
Az eseményen a Mátészalkaleaks híres, vonatot lefutó csigajelmezes aktivistája is jelen volt, fotózkodni is lehetett vele, illetve adományért cserébe csigás kitűzőt is lehetett szerezni.
Az eseményt 17 órára hirdették meg a Facebookon, de azt "a MÁV iránti szolidaritásból" 1 órás késéssel kezdték, ahogy este 6 óra lett, a Keleti pályaudvar bejárata előtt felállított színpadon Gyöngyösi Máté, a Közlekedő Tömeg elnökségi tagja jelent meg, és jelezte, hogy
a kiírás szerint a MÁV-val való szolidaritás jegyében egy órás késéssel kezdünk, de ehhez képest még extra 5 percet késünk technikai okokból, emiatt elnézést kérünk.
Az esemény kezdetekor a téren mintegy 100 ember gyülekezhetett, ami mintegy 2-300 fősre nőhetett a rendezvény során. Az is kiderült, hogy a jelenlevők döntő többsége a két problémás vasútvonal, a Budapest-Vác-Szob és a Budapest-Cegléd-Szolnok vonal utasai közül kerültek ki.
A Mátészalkaleaks csoport pedig azért jött fel Budapestre, hogy eljuttassa követeléseit, miszerint szeretnék visszaállítani az eredeti, 80 km/órás sebességet a Mátészalka-Debrecen vasútvonalon – jelenleg ennél jóval lassabban járnak itt a vonatok.
Az első felszólaló az utazóközönség nevében Kovács Mónika volt, aki azt mondta:
Rendszeresen megesik, hogy a hangosbemondó 5 perc késést mond be, de te látod az "Elegem van a MÁV-ból" Facebook-csoportban, hogy a vonat még el sem indult a végállomásról, tehát lesz az legalább 30 perc is.
Kovács Mónika arról is beszélt, örülnek a sokat emlegetett emeletes vonatok érkezésének, de ettől még nem lesznek tisztábbak a vonatok, nem lesz jobb a pálya, sem az utastájékoztatás színvonala.
Az eseményt Gyöngyösi Máté, a Közlekedő Tömeg elnökségi tagjának felszólalása zárta, ő arról beszélt, hogy
eddig még sohasem volt ilyen Magyarországon, hogy nem dolgozók vagy szakszervezetek tüntettek a MÁV ellen, hanem maguk az utasok.
Gyöngyösi azt is elmondta, kisgyerek kora óta érdekli a vasút, és már fiatalkorában dolgozott a MÁV-nál, de elege lett abból, hogy ebben a szervezetben belülről nem lehet tenni semmit a fejlődésért, nem akart egy ilyen céget képviselni.
A tüntetés résztvevői 5+1 pontos követelést is megfogalmaztak, ezek az alábbiak voltak:
A tüntetők továbbá reagáltak Loppert Dániel, a MÁV kommunikációs igazgatójának szavaira, miszerint "a tüntetők csak október 13-áig lesznek tüntetők, utána ismét utasok lesznek". Gyöngyösi erre azt mondta,
hogy lássák, hogy ez nem így van, megígérjük, hogy ha a MÁV két hónapon belül nem teljesíti a követeléseinket, akkor újabb tüntetést szervezünk.
Az egészséges csapatműködés és az eredményesség szempontjából kulcskérdés, hogyan kezeli a cégvezető a konfliktusokat.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A sikeres cégfelvásárlás alapja az előre megtervezett finanszírozási háttér. Milyen szempontokat szükséges feltétlenül szem előtt tartani ennek során.
A másik azt válaszolta, hogy ő nem tett ilyet. Ez is szerepel a június 12-én történt katasztrófa vizsgálati jelentésében.
A világ egyik legismertebb séfjét is fiát a menü összeállításáról, az öröklés terhéről, egymással való viszonyukról és arról is kérdeztük, milyen kést használnak. Arról is szó esett, hogy miben erősek a budapesti piacok.