szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Miután a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója az InfoRádióban elismerte, hogy jogosan kritizálják az utasok a vasúttársaságot, Loppert Dániel, a szervezet kommunikációs vezetője a Hír Tv-ben arról beszélt: a MÁV ellen tervezett tüntetés összefügg az önkormányzati választásokkal.

Ahogy korábban megírtuk, két késésekkel kimaradásokkal, műszaki és utastájékoztatási hibákkal tarkított hónap után úgy tűnik, betelt a pohár a MÁV szolgáltatásait használó utasoknál: petíciót indítottak, a Közlekedő Tömeg Egyesület (KTE) szervezésével pedig tüntetés szerveződik.

Erről kérdezték Loppert Dánielt, a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatóját a Hír Tv-ben csütörtök este, aki válaszában arra utalt, hogy a demonstráció és az önkormányzati választás összefügg.

Mi alapjában véve az utasokkal szeretnénk beszélni, és kevésbé a tüntetőkkel. Úgy gondoljuk, hogy a tüntetők 2019. október 13-ig lesznek, utána utasok lesznek, akikkel mi egyébként a rendszeres kapcsolatot fenntartjuk.

Amikor azt kérdezték Lopperttől, mennyi utaspanasz érkezik hozzájuk, elmondta: már azelőtt megkapták az utasok petícióját, hogy a KTE elkezdett foglalkozni ezzel az üggyel. "Ez a Cegléd–Szolnok-vonalra vonatkozó problémákra tartozik főleg. Akkor mi már tettünk erre lépéseket, és az igényeik alapján már módosítottunk bizonyos dolgokat. Modern motorvonatokat vezényeltünk erre a szakaszra két párat, és további két párat szeretnénk Monor irányába közlekedtetni, hogy az ott tapasztalható zsúfoltságot, nehézségeket tudjuk könnyíteni. Tudni kell erről a Cegléd–Szolnok-vonalról, hogy ez ma Magyarországon az egyik legforgalmasabb vasútvonal, 19 millió utas van rajta évente, napi 300 vonat. Tíz évvel ezelőtt csak 198 volt, tehát ötven százalékkal nőtt a vonatforgalom rajta.

Nagyon sok utas jelent meg, radikálisan nőtt az utasszám az elmúlt években, és az látszik, hogy ezt a gördülő állomány és a pálya fejlesztésével nem tudtuk lekövetni."

A MÁV vezetője szerint jogosak a kritikák

Homolya Róbert szerint új utastájékoztatási szemléletre van szükség.

Kérdezték arról is, miért maradt ki e hét kedden négy elővárosi vonat is. Erről az esetről a KTE azt írta, tudomásuk szerint a vonatok azért nem tudtak elindulni, mert nem volt rájuk mozdonyvezető. Később a MÁV közleményt adott ki, amelyben tagadták az értesülést – szerintük munkaszervezési hiba volt az ok.

A kommunikációs vezető most azt közölte: efféle kimaradások részben pedig azért történnek, mert az elővárosi vonalakon öreg mozdonyok közlekednek, amelyek egyszerűen nem mindig tudnak elindulni. Ezen segíthetnek majd a jövőre érkező új motorvonatok. A munkaszervezési problémát egyedi esetnek nevezte Loppert, aki jelezte, hogy ebben az esetben a személyi felelősségre vonás történik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!