szerző:
hvg.hu

Miután a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója az InfoRádióban elismerte, hogy jogosan kritizálják az utasok a vasúttársaságot, Loppert Dániel, a szervezet kommunikációs vezetője a Hír Tv-ben arról beszélt: a MÁV ellen tervezett tüntetés összefügg az önkormányzati választásokkal.

Ahogy korábban megírtuk, két késésekkel kimaradásokkal, műszaki és utastájékoztatási hibákkal tarkított hónap után úgy tűnik, betelt a pohár a MÁV szolgáltatásait használó utasoknál: petíciót indítottak, a Közlekedő Tömeg Egyesület (KTE) szervezésével pedig tüntetés szerveződik.

Erről kérdezték Loppert Dánielt, a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatóját a Hír Tv-ben csütörtök este, aki válaszában arra utalt, hogy a demonstráció és az önkormányzati választás összefügg.

Mi alapjában véve az utasokkal szeretnénk beszélni, és kevésbé a tüntetőkkel. Úgy gondoljuk, hogy a tüntetők 2019. október 13-ig lesznek, utána utasok lesznek, akikkel mi egyébként a rendszeres kapcsolatot fenntartjuk.

Amikor azt kérdezték Lopperttől, mennyi utaspanasz érkezik hozzájuk, elmondta: már azelőtt megkapták az utasok petícióját, hogy a KTE elkezdett foglalkozni ezzel az üggyel. "Ez a Cegléd–Szolnok-vonalra vonatkozó problémákra tartozik főleg. Akkor mi már tettünk erre lépéseket, és az igényeik alapján már módosítottunk bizonyos dolgokat. Modern motorvonatokat vezényeltünk erre a szakaszra két párat, és további két párat szeretnénk Monor irányába közlekedtetni, hogy az ott tapasztalható zsúfoltságot, nehézségeket tudjuk könnyíteni. Tudni kell erről a Cegléd–Szolnok-vonalról, hogy ez ma Magyarországon az egyik legforgalmasabb vasútvonal, 19 millió utas van rajta évente, napi 300 vonat. Tíz évvel ezelőtt csak 198 volt, tehát ötven százalékkal nőtt a vonatforgalom rajta.

Nagyon sok utas jelent meg, radikálisan nőtt az utasszám az elmúlt években, és az látszik, hogy ezt a gördülő állomány és a pálya fejlesztésével nem tudtuk lekövetni."

A MÁV vezetője szerint jogosak a kritikák

Homolya Róbert szerint új utastájékoztatási szemléletre van szükség.

Kérdezték arról is, miért maradt ki e hét kedden négy elővárosi vonat is. Erről az esetről a KTE azt írta, tudomásuk szerint a vonatok azért nem tudtak elindulni, mert nem volt rájuk mozdonyvezető. Később a MÁV közleményt adott ki, amelyben tagadták az értesülést – szerintük munkaszervezési hiba volt az ok.

A kommunikációs vezető most azt közölte: efféle kimaradások részben pedig azért történnek, mert az elővárosi vonalakon öreg mozdonyok közlekednek, amelyek egyszerűen nem mindig tudnak elindulni. Ezen segíthetnek majd a jövőre érkező új motorvonatok. A munkaszervezési problémát egyedi esetnek nevezte Loppert, aki jelezte, hogy ebben az esetben a személyi felelősségre vonás történik.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Iskolába menet tűnt el két budapesti fiatal

Iskolába menet tűnt el két budapesti fiatal

Nobel-díjra terjesztették fel Hongkong népét

Nobel-díjra terjesztették fel Hongkong népét

Náci propagandakiadvány ellen tiltakozott, őrizetbe vették, de Alkotmánybíróság nem foglalkozik az ügyével

Náci propagandakiadvány ellen tiltakozott, őrizetbe vették, de Alkotmánybíróság nem foglalkozik az ügyével

Csökkent az ingatlaneladások száma

Csökkent az ingatlaneladások száma

Újabb tízmilliárdokat csoportosít át a kormány – jut focira, kézilabdára és Hungarikum Hotelre is

Újabb tízmilliárdokat csoportosít át a kormány – jut focira, kézilabdára és Hungarikum Hotelre is

Sikerült fokozni: emeletes tréler miatt büntettek egy román sofőrt

Sikerült fokozni: emeletes tréler miatt büntettek egy román sofőrt