MI-ügynök a HR-osztályon: Mire figyeljünk?
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
Megváltoztatták az erről szóló rendeletet.
Az Index szúrta ki az Óbudai Parkolási Kft. oldalán, hogy majdnem 50-szeresére drágult a parkolás az óbudai albérleteseknek. Ez azt jelenti, hogy egy 3. díjövezeti lakcím esetén a kedvezmény éves díja 105 ezer forintra, a 4. övezeti lakcím esetén 79 500 forintra emelkedett.
A lap emlékeztet, hogy az óbudai parkolási rendszer volt eddig a legmegengedőbb a fővárosban: a kerületi lakosok például 90 percig minden óbudai zónában ingyen parkolhatnak, vagy második kocsira is kaphatnak díjkedvezményt, de ilyen volt a bérlők jelentős kedvezménye is.
Az önkormányzat a módosításra úgy reagált, hogy a 2019. évre kiadott parkolási kártyák 2020. január 31-ig érvényesek, az új szabályozás tehát nem jelent karácsony előtt plusz költséget az érintetteknek. A rendeletet pedig a magyarázatuk szerint azért kellett módosítani, mert a városrész útjai és parkolói olyan terhelés alá kerültek az elmúlt években, ami ellehetetlenítette a lakosok közlekedését és parkolását. Ráadásul a bérlői kedvezményes parkolási engedélyekkel tömegesen éltek vissza: munkavállalók kizárólag a kártya megszerzéséért jelentkeztek be kerületi tartózkodási helyre.
Az önkormányzat azt ajánlja az albérlőknek, hogy jelentkezzenek be az általuk bérelt ingatlanba, így kevesebbet kell fizetniük.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
A Google Térkép, a Waze és más alkalmazások arra hivatottak, hogy megkönnyítsék a közlekedést, néha azonban maguk okozzák a káoszt az utakon. Egy szakértő elmagyarázza, mely helyzetekben érdemes a sofőröknek inkább a megérzéseikre hallgatniuk.