Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A bevételek is nőttek 2020-hoz képest, de a kiadások még jobban, így az államháztartás önkormányzatok nélküli része május végére már 1,3 ezer milliárd forintos mínuszban volt.
A központi alrendszer (az állami költségvetés) 2021. május végi 11 042,9 milliárd forint összegű kiadásai 951,4 milliárd forinttal, 9,4%-kal haladták meg az előző év azonos időszakának teljesítését – írja az államháztartás helyzetéről szóló jelentésében a Pénzügyminisztérium. A központi alrendszer az államháztartás önkormányzatok nélküli része, de benne vannak például a nyugdíj- és egészségbiztosítási alapok. A szoros értelemben a kormány fennhatósága alá tartozó központi költségvetés az első hónapban 7,8 ezer milliárd forintot költött, ami 634 milliárd forinttal több, mint 2020 első 5 hónapjában, és nem mellesleg az éves előirányzatnak máris majdnem a fele, vagyis időarányosan sok.
Magasabban teljesültek az egy évvel korábbi összeghez képest többek között a szakmai fejezeti kezelésű előirányzatok kiadásai, a helyi önkormányzatok támogatásai, az állami vagyonnal kapcsolatos kiadások, az EU költségvetéséhez történő hozzájárulás, a nyugellátásokra és a gyógyító-megelőző ellátásra fordított összegek is. Az állami vagyonnal kapcsolatos kiadások május végi összege 270,9 milliárd forint volt, ennek fő tételei a Kiemelt Kormányzati Magasépítési Beruházásokkal összefüggő 79,8 milliárd forintos, a Liget Budapest projekttel összefüggő 61,2 milliárd forintos és a Paks II. Atomerőmű Zrt. tőkeemelésével kapcsolatos 44,6 milliárd forintos kiadás.
A központi alrendszer kiadásainak megoszlását az alábbi diagramon foglalta össze a Pénzügyminisztérium:
A bevételi oldalon a központi alrendszer május végi 9730,3 milliárd forint összegű bevételei az előző év azonos időszakához képest 690,3 milliárd forinttal, 7,6%-kal magasabb összegben alakultak. Magasabban teljesültek többek között a társasági adóból, az általános forgalmi adóból, a személyi jövedelemadóból és a társadalombiztosítási járulékból származó bevételek. Elmaradtak viszont az egy évvel korábbi összegtől a szociális hozzájárulási adóból származó bevételek, az állami vagyonnal kapcsolatos befizetések, a kamatbevételek, valamint az uniós programok bevételei is.
A bevételek és a kiadások közti különbség miatt a központi alrendszer május végére 1312,6 milliárd forintos hiánnyal zárt. Csak májusban, egy hónap alatt a központi alrendszer 269,0 milliárd forintos hiánnyal zárt, mely 55,1 milliárd forinttal alacsonyabb az előző évi azonos havi hiánynál.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.