szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Amelyik kút nem tud üzemelni, annak működtetését a kormány átadja a Molnak. Akkor is, ha egy kút azért nem tud üzemelni, mert a nagykereskedőtől (aki a Mol) nem kapott üzemanyagot.

Beindult – erősítették meg a Népszava forrásai, hogy legalábbis három, 48 órán túl zárva tartó hazai töltőállomás ideiglenes tovább-üzemeltetésére az illetékes Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) már kirendelte a Molt. A lap információi szerint a szaktárca „kis”, települési kutaknál érvényesítette a 480 forintos üzemanyagár-plafon tavaly novemberi meghúzásával egy időben megjelent rendeletet.

A Népszava úgy tudja, a három szóban forgó, kis kút amiatt kényszerült több napos bezárásra, mert a Moltól mint nagykereskedőtől nem kapott üzemanyag-utánpótlást.

A Molnak egyébként aligha érdeke bármiféle kutak üzemeltetésének átvétele, a procedúra rendkívül bonyolult, ugyanakkor egyáltalán nem szabályozott. Tulajdonszerzésről nincs szó, ezeket a kutakat majd vissza is kell adni.

A kormány már többször módosította az árstop szabályait, ám az üzemanyag-piacon egyre nagyobb a káosz. Az ármaximum okozta veszteséget eleinte a kiskereskedőkkel (a kutakkal) akarták benyeletni, de miután nyilvánvalóvá vált, hogy ez tömeges kútbezárásokhoz vezet, a kutasok állami segítséget kaptak, és a nagykereskedelmi árat is maximalizálták. Minek hatására a Molon kívüli nagykereskedők felhagytak a tevékenységükkel, így „logisztikai problémák” problémák alakulta ki a kutak ellátásában. Amit súlyosbított, hogy a nyomott hatósági ár miatt mind külföldi, mind belföldi nagyfogyasztók (kamionok, teherautók, buszok) is a magyarországi kutakon tankoltak. A kormány szigorított, de a „logisztikai problémák” nem oldódtak meg teljesen, az új szabályok nem egyértelműek, a hazai fuvarozók, illetve a mezőgazdasági vállalkozások is bajban vannak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!