MI-ügynök a HR-osztályon: Mire figyeljünk?
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
Ha nem vállalta volna a bírságot, azonnal leszállították volna a vonatról.
Néhánya nappal ezelőtt a Redditen felbukkant egy történet, amely szerint 40 ezer forintra büntettek meg egy utast a MÁV egyik belföldi járatán, ugyanis a jegyén nem szerepelt a második keresztneve. Ez állítólag úgy derült ki, hogy a kalauz elkérte a személyiét, amin viszont az utas teljes neve szerepelt.
Az, hogy az okmányon és a jegyen ugyanaz a születései dátum volt feltüntetve, valamint a családnév és első keresztnév is megegyezett, nem fogadta el a jegyellenőr, és felszólította az utast, hogy amennyiben nem fizeti ki a büntetést, amit „átruházott utazási igazolvány” miatt szab ki rá, akkor azonnal leszállítja a vonatról.
Az Index szerint MÁV reagált a Redditen megosztott történetre és közölték, hogy a jegyvizsgálók célja nem a büntetés, ugyanakkor a személyszállítási törvény úgy fogalmaz, hogy az az utas jogosult utazásra, aki az utazási okmány által azonosítható módon vette igénybe a szolgáltatást, legyen az névre szóló jegy, bérlet vagy kedvezményre jogosító irat.
„Ha a névre szóló jeggyel, bérlettel nem az utazik, vagy a kedvezményt nem az veszi igénybe, akinek a nevére szól, akkor az visszaélésnek számít, amely esetben a kollégáinknak nincs mérlegelési lehetősége: büntetést kénytelenek kiszabni, méghozzá – a megállapított menetdíj vagy pótjegy díján felül – 25 ezer forintos pótdíjat” − írta a MÁV Kommunikációs Igazgatósága.
Hozzátették, amennyiben a pótdíjat nem fizeti meg a helyszínen, vagy nem adja meg az adatait a büntetés későbbi megfizetéséhez, a szabálytalanul közlekedő utas kizárható az utazásból. Ha az utas 15 napon belül be tudja mutatni az adott utazásra vonatkozó érvényes jegyét, bérletét vagy kedvezményre való jogosultságát, akkor mérsékelhető a büntetése. Amit még fontos tudni, tömegközlekedési eszköztől függ, milyen díj van érvényben. Vasúti utazásnál 2600, autóbuszosnál 2500, míg a HÉV-nél 1–6000 forint a pótdíj összege utólagos bemutatás esetén.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
Hétfőn vált le a Nemzetközi Űrállomásról a magyar kutatóűrhajóst is szállító Dragon űrhajó. Ezekben percekben vette kezdetét a visszatérés utolsó fázisa. Kövesse velünk, cikkünk folyamatosan frissül!
Bár a kormány mind az ipari, mind a háztartási méretű szolárfejlesztéseknél behúzta a féket, a kapacitások bővülnek, sorra dőlnek a rekordok.
A miniszterelnök vejeként megtanulta, hogy bizonyos dolgoktól távol kell magát tartania – nyilatkozta az épp Amerikába készülő üzletember.
Úgy tűnik, vége a DB7.hu Szolgáltató Kft.-nek, bár hogy mi történik vele, még nem világos.
A nemzetgazdasági miniszter jól van, de pihenésre van szüksége.
40 hektárnyi nádas kiirtása, több száz tonna beton beépítése, 13 milliárd forint elköltése és három év állás után.