Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Hiába nőtt nagyot a dióültetvények területe, a profizmus hiánya miatt a termés stagnál, így aztán annyira jó a mennyiség, hogy karácsonykor magyar diót lehessen adni, a tél végére viszont már elfogy a hazai.
Nincs a boltokban és a piacokon magyar dió, és az elmúlt években ez már egy teljesen megszokott helyzet lett – írta meg a Népszava a Fruitveb, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet tájékoztatása alapján. A magyar árut leginkább ukrán, kisebb részben román dióbélből pótolják, viszont a minőség ingadozása miatt az áruk alacsonyabb a hazai dióénál.
A magyar dióbél októberben-novemberben jelenik meg a piacon, jellemzően január közepéig, február elejéig tart ki, vagyis arra elég a termés, hogy a karácsonyi igényeket fedezze.
A szakmai szervezet arra is felhívta a figyelmet: annak ellenére állt elő ez a helyzet, hogy a dió magyarországi termőterülete az elmúlt nagyjából tíz évben megduplázódott. Szerintük a gond ott van, hogy az ültetvényfelület növekedését nagyrészt a támogatások motiválták, úgyhogy kevesebb a profin művelt ültetvény.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.