Nem félünk eléggé
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
A korábbiaknál gyengébb évet zárt a MAHIR Cityposter, de azért így is összejött egy százmilliós nagyságrendű profit.
115 millió forint nyereséget hozott 2024-ben a MAHIR Cityposter. A köztéri hirdetésekkel foglalkozó cég tulajdonosai ebből 15 millió forintot hagytak meg az eredménytartalékban, a többit kivettek osztalékként. Egy évvel korábban még 200 milliós volt a profit.
Most a vállalat árbevétele is csökkent, 22 millió forinttal 1 milliárd 237 millióra, a külön nem részletezett „egyéb ráfordítások” sor viszont több mint kétszeresére, 48-ról 100 millió forintra nőtt, és persze a bérekre a többet kellett költeni, mint egy évvel korábban.
A MAHIR Cityposter a NER első időszakában a Simicska-birodalom egyik fontos cége volt, aztán ahogy Simicska Lajos kiesett a pikszisből, ez a cége is elkerült tőle. A Nyerges Zsoltnál tett kitérővel egy Mészáros Lőrinchez kötődő ügyvéd körébe átjutó cégek között emlegették – ez volt az az időszak, amikor visszatérve a hatalom közelébe, a HVG plakátjait is eltüntette a cég az utcákról. Az Opten adatbázisa szerint a végső tulajdonosok most épp két magántőkealap mögött rejtőznek.
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
A vállalkozások számára egyre vonzóbb lehetőség saját célra villamos energiát termelni, különösen a napenergia hasznosítása révén.
A forint jelentős árfolyamingadozása érdemben megnehezíti az olyan beruházások finanszírozását, amelyek importhányadot tartalmaznak.
Amióta a légitársaságok súlyos tízezreket számolnak fel a poggyászért, az nyer, aki megtanul praktikusan pakolni. Jobb előre felkészülni, hogy amikor tényleg odajutunk, pár perc alatt végezzünk vele, és a helyszűke se okozzon gondot. Íme tíz tipp egy veterán utazótól, hogy indulás előtt és után is flottul menjen minden.
Lehetséges forgatókönyvek.
Erről ír a világsajtó.
Furcsa részeletek derültek ki a HUN-REN Irányító Testületének üléséről. Miért szavaz valaki igennel az átalakításra, ha aztán lemond?