Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Suchman Tamás, a sávolyi beruházás hatósági...
Suchman Tamás, a sávolyi beruházás hatósági előkészítéséért felelős kormánybiztos már kedden azt mondta: nincs realitása annak, hogy a pálya a tervezett szeptemberi határidőre elkészüljön, mivel a spanyol beruházó nem nyújtotta be eddig kérelmét a Magyar Fejlesztési Bankhoz a felerészt hitelből megvalósítani tervezett létesítmény megépítéséhez. Szerdán reggel aztán Gyenesei István sportért is felelős önkormányzati miniszter is megerősítette ezt az álláspontot, hozzátette azonban, hogy szerinte még nincs veszve a magyarországi verseny. A tárcavezető alternatívaként felvetette a mogyoródi pályát, Frank Tamás, a Hungaroring Sport Zrt. alelnöke erre az MTI-nek azt mondta:
"Fizikailag lehetséges a rendezés, de akkor nagyon gyorsan kellene meghozni a szükséges lépéseket".
A sávolyi pályát építtető Share Capital és SEDESA csoport elnöke, Vicente Cotino Escriva szerda kora délutáni közleménye szerint a gazdasági válság és különösen a Magyarországot sújtó nehézségek miatt a tavaly novemberi "alapcsőletételkor" 200 millió eurósra prognosztizált beruházás finanszírozásának szervezése jóval több időt vett igénybe a tervezettnél.
"Kereskedelmi bankok a jelen helyzetben nem képesek a beruházás finanszírozására, ezért a Share Capital a Magyar Fejlesztési Bankkal kezdett tárgyalásokat egy a pálya megépítéséhez szükséges összeg felét kitevő, mintegy negyvenöt millió eurós hitel folyósításáról. Februárban a projektmenedzsmenttel megbízott cég vezetői benyújtották a hitelkérelmet és a beruházás üzleti tervét az MFB-nek, ám az ezt követő megbeszélésen a Bank vezetői elmondták, hogy más koncepció alapján tudják csak elképzelni a pálya finanszírozását. Az egyeztetésen elhangzottaknak megfelelően megkezdődött a hitelkérelem átdolgozása - az új változat rövidesen benyújtásra kerül" - áll a közleményben, amely szerint a Share Capital eddig mintegy hatmilliárd forintot költött a projektre, és rendelkezésére áll az építési költségek 50 százaléka, 45 millió euró is.
A cég szerint a pályának meg kell épülnie, mivel ez a magyar állam és a beruházó szándéka egyaránt, de főképpen ez az ország érdeke is: a Balatonring egyik motorja lehet a kifulladásban lévő turizmus újbóli felvirágzásának és a régió fejlődésének.
"A beruházást felügyelő Grupo Miltont és a cégcsoportunkhoz tartozó Logistic Land Rt-t szoros kapcsolat fűzi a magyar motorsporthoz: létrehoztak egy magyar csapatot, amelyben Talmácsi Gábor világbajnoki színvonalú motorral tud majd versenyezni, biztosítva ennek minden anyagi és egyéb feltételeit, miközben a magyar támogatók elmaradtak. Így cégcsoportunk biztosítja, hogy a magyar világbajnok a legjobb eséllyel induljon 2009-ben is a világbajnoki címért." - áll a közleményben.
"Ez igaz, valóban megkaptuk a segítséget a csapat létrehozásához és támogatásához" - mondta az MTI érdeklődésére Talmácsi Gábor. "Sajnálom, hogy a csapatnak a gazdasági válság miatt nem találtunk magyar támogatókat is."
Suchman Tamás kormánybiztos az MTI-ve szerdán közölte: a csúszással kapcsolatos nyilatkozatkényszer ellenére zavartalanul folyik a sávolyi beruházás előkészítése. "Felhívtam az eljáró hatóságok figyelmét, továbbra is kiemelten kezeljék az ügyet, hogy még idén elkezdődhessen az építkezés" - mondta.
Suchman Tamás hangsúlyozta, helyes döntés volt a közvélemény hivatalos tájékoztatása arról, hogy a tervekhez képest késedelmet szenved a sávolyi Balatonring megépítése, és korrekt volt a spanyol fél magyarázata, amely mellett elismerte a kormányzati erőfeszítéseket is.
A kormánybiztos közölte, az ügyben történt kényszerű nyilatkozatok mellett szerdán tovább folyt a munka a spanyol befektetők és a magyar hatóságok között a beruházás előkészítése, illetve engedélyeztetése érdekében, egyebek közt a szükséges hiánypótlások egyeztetésével.
A beruházás csúszásának, illetve a szeptemberi futam elmaradásának bejelentése ellenére továbbra is kiemelten kell kezelni az ügyet, mert ha a beruházás megfelel minden törvényi elvárásnak, pár héten belül hozzájuthat az engedélyhez, és még ebben az évben megkezdődhet az építkezés - tette hozzá.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni, továbbra is hatósági eszközökkel próbálja alacsonyabban tartani az árakat. De sikerült?
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Dr. Kincse Csongor arról beszélt, hogy nem kapott egyértelmű választ, amikor a munkába állásról érdeklődött.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.
Majorosi Marianna Orbán Viktor videója alatt írta meg a véleményét.
A gyanúsított és az áldozat együtt indult Nagykanizsáról Ausztriába.