Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"92795b71-47be-445d-86d9-1d501b72dac8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az okosórák és fitneszkarkötők után az okosgyűrűk jelenthetik a viselhető eszközök újabb népszerű kategóriáját. A finn Oura Health idejében felismerte ezt a trendet, és sikerült is betörnie az intelligens gyűrűk piacára. A Samsung úgy gondolta, talán érdemes egy váratlan húzással elejét venni a finn céggel való esetleges pereskedésnek.","shortLead":"Az okosórák és fitneszkarkötők után az okosgyűrűk jelenthetik a viselhető eszközök újabb népszerű kategóriáját. A finn...","id":"20250401_samsung-oura-megelozo-per-okosgyuru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/92795b71-47be-445d-86d9-1d501b72dac8.jpg","index":0,"item":"6b20d501-39d4-4596-920d-30d50424cf0c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250401_samsung-oura-megelozo-per-okosgyuru","timestamp":"2025. április. 01. 06:03","title":"„Egy gyűrű mind fölött, egy gyűrű kegyetlen”: Megelőző csapást mért volna a Samsung az Ourára, de nem úgy sikerült, ahogy elképzelte","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"285cc825-ee5f-4dcb-a9fd-5f0941243650","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Paul Marchant 16 évig volt a cég első embere.","shortLead":"Paul Marchant 16 évig volt a cég első embere.","id":"20250331_primark-paul-marchant-vezerigazgato-lemondas-tiszteletlenseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/285cc825-ee5f-4dcb-a9fd-5f0941243650.jpg","index":0,"item":"6a41b8f6-b20a-44b2-bc09-aa4d2a2e35c0","keywords":null,"link":"/elet/20250331_primark-paul-marchant-vezerigazgato-lemondas-tiszteletlenseg","timestamp":"2025. március. 31. 11:24","title":"Lemondott a Primark vezérigazgatója, mert tiszteletlenül bánt egy nővel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cf6c3edf-6753-4076-94bd-666ee01acc63","c_author":"Nemes Nikolett","category":"360","description":"A magyar társadalom még mindig erősen hiszi, hogy a házasságban élők boldogabbak, ezzel együtt a gyerekek egyharmada házasságon kívül születik, még ha ezt a döntéshozók nem is hajlandók tudomásul venni. Miért adják egyre többen válásra a fejüket ötvenes-hatvanas, sőt hetvenes éveikben? Melyek a leggyakoribb válóokok, és hogyan hat vissza a szegénység a házasságok tartósságára? Ezekről is beszélgettünk Tóth Olgával, a Társadalomtudományi Kutatóközpont Szociológiai Intézetének munkatársával. ","shortLead":"A magyar társadalom még mindig erősen hiszi, hogy a házasságban élők boldogabbak, ezzel együtt a gyerekek egyharmada...","id":"20250331_Valas-hazassag-parkapcsolat-szurke-valas-valook-valoper-magyar-szocialpolitika-Toth-Olga","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cf6c3edf-6753-4076-94bd-666ee01acc63.jpg","index":0,"item":"e4c4d929-f1e8-4a45-a3ce-2c626a238e2b","keywords":null,"link":"/360/20250331_Valas-hazassag-parkapcsolat-szurke-valas-valook-valoper-magyar-szocialpolitika-Toth-Olga","timestamp":"2025. március. 31. 20:15","title":"„A válásra nem szabad úgy gondolni, mintha szörnyűség lenne, a szörnyűség a rossz kapcsolat”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"88acf73c-be64-429c-8928-6f2727eea656","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Bővítené műholdas szolgáltatásait az Apple, ám a jelek szerint ezt igyekezne megakadályozni Musk.","shortLead":"Bővítené műholdas szolgáltatásait az Apple, ám a jelek szerint ezt igyekezne megakadályozni Musk.","id":"20250401_apple-globalstar-egyuttmukodes-elon-musk-spacex","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/88acf73c-be64-429c-8928-6f2727eea656.jpg","index":0,"item":"a4f07291-d473-4997-ab9e-e2e9b53669e2","keywords":null,"link":"/tudomany/20250401_apple-globalstar-egyuttmukodes-elon-musk-spacex","timestamp":"2025. április. 01. 12:05","title":"A műholdak miatt rúghatja össze a port Elon Musk és az Apple","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4711ad29-e236-4183-8c93-942477f8e11f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Teljesen megújulhat az iOS Egészség alkalmazása, valódi orvosok segíthetik benne az Apple-t.","shortLead":"Teljesen megújulhat az iOS Egészség alkalmazása, valódi orvosok segíthetik benne az Apple-t.","id":"20250331_apple-egeszseg-health-mesterseges-intelligencia-orvos-ugynok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4711ad29-e236-4183-8c93-942477f8e11f.jpg","index":0,"item":"ad46cc5a-9530-462c-920f-c98730d1593c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250331_apple-egeszseg-health-mesterseges-intelligencia-orvos-ugynok","timestamp":"2025. március. 31. 15:03","title":"MI-orvost kaphatnak az iPhone-ok, jelentős újításon dolgozhat az Apple","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"62a7c2f4-2af1-47e3-96b6-6ad74fabfbc4","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Itt a megoldás azok számára, akik esetleg gyengének találják a BMW M3 Touringot.","shortLead":"Itt a megoldás azok számára, akik esetleg gyengének találják a BMW M3 Touringot.","id":"20250401_330-kmh-a-vegsebessege-a-legujabb-bmw-m3-kombinak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/62a7c2f4-2af1-47e3-96b6-6ad74fabfbc4.jpg","index":0,"item":"4551dece-481a-4220-8c1f-da1032e48a8d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250401_330-kmh-a-vegsebessege-a-legujabb-bmw-m3-kombinak","timestamp":"2025. április. 01. 06:41","title":"Nem áprilisi tréfa: 330 km/h a végsebessége a legújabb BMW kombinak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a5bcd734-375a-4994-a253-fe671b88d501","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Orbán Viktor meg akarja semmisíteni Magyarország még szabad médiáját, és számíthat arra, hogy az EU megengedi neki. Az európai szélsőjobboldal örül.","shortLead":"Orbán Viktor meg akarja semmisíteni Magyarország még szabad médiáját, és számíthat arra, hogy az EU megengedi neki...","id":"20250331_Die-Zeit-vendegkommentar-Petra-Thorbrietz-Orban-demokracia-szabad-sajto-szetverese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a5bcd734-375a-4994-a253-fe671b88d501.jpg","index":0,"item":"f9c63e22-a31b-4aec-bc4e-2a63c9b76134","keywords":null,"link":"/360/20250331_Die-Zeit-vendegkommentar-Petra-Thorbrietz-Orban-demokracia-szabad-sajto-szetverese","timestamp":"2025. március. 31. 15:45","title":"Die Zeit-vendégkommentár: Orbán lebontja a demokráciát, most a szabad sajtó maradékát veri szét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f5a82016-1835-4e9a-b13a-c6c3c557c589","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A börtönbüntetésre ítélt boszniai szerb vezető titokban hagyta el Bosznia-Hercegovinát még március közepén.","shortLead":"A börtönbüntetésre ítélt boszniai szerb vezető titokban hagyta el Bosznia-Hercegovinát még március közepén.","id":"20250401_milorda-dodik-bosznia-moszkva","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f5a82016-1835-4e9a-b13a-c6c3c557c589.jpg","index":0,"item":"d8b14f9b-ef2d-4c76-a1d1-9a7079562800","keywords":null,"link":"/vilag/20250401_milorda-dodik-bosznia-moszkva","timestamp":"2025. április. 01. 12:22","title":"Moszkvában bukkant fel Orbán szövetségese, a hazájában körözött Milorad Dodik – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Budapesti garázs- és parkolóhelyzet - Az Ön környékén mi épül?
szerző:
ingatlanmenedzser.hu
Tetszett a cikk?
PIACI KITEKINTÉSA KSH és az Ecostat gyorsbecslései alapján 2009 3-ik negyedévében a GDP 7,2%-kal csökkent az előző év...
PIACI KITEKINTÉS
A KSH és az Ecostat gyorsbecslései alapján 2009 3-ik negyedévében a GDP 7,2%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest. A válságon már túljutott a gazdaság, az élénkülés 2010-re várható. Az ingatlanpiac továbbra is különféle nehézségekkel küszködik, a garázsfejlesztések sem alakulnak egyelőre a várakozásoknak megfelelően. Az elkövetkezendő
években öt helyszínen is várhatók intermodális csomópontfejlesztések (Kelenföld, Flórián tér, Újpest Városkapu, Örs-vezér tér, Határ út.) A fejlesztések nyomán nagy volumenű garázsépítésekre is elképzelhetők. (főleg P+R) Városközpont fejlesztések várhatók még a belső területeken is, és számolni lehet a 4-es metró városmegújító hatásaival is. Az állomások környékén a felszín is átalakul, megújul, amiből nem maradhat ki a parkolási kérdések rendezése sem.
PARKOLÁSI DÍJAK
Az alkotmánybíróság döntése nyomán az utcai parkolás díjfizetési rendszerét újra kell szervezni Budapesten. A közeli határidő miatt már folyik a jogalkotás előkészítő fázisa, aminek égisze alatt a Fővárosi önkormányzat jelentős lépést tervez egy egységes budapesti parkolási rendszer irányába. Az utcai parkolási bevételek újraelosztása és a rendszer racionalizálása érdekében a Parking Kft. már korábban kidolgozta a Budapesti Parkolásfejlesztési Alap működési koncepcióját. Emellett olyan törekvések is mutatkoznak, aminek eredményeképpen az egész budapesti közterületi parkolóhely portfólió üzemeltetését a Parking Kft-be szerveznék ki. A kialakult helyzettel kapcsolatban az utcai piac többi szereplőjének álláspontja egyelőre nem publikus. A döntés hatással lehet a garázspiaci tarifákra is.
Egy ideje egyértelműen látszik, hogy a gazdasági válság és parkolási díjak alakulása között nincs összefüggés. A tarifák a válság kezdete óta inkább emelkedtek Budapest egyes részein. A garázspiaci tarifákban a 3-ik negyedév folyamán jelentős változás nem mutatkozott.
KIHASZNÁLTSÁG
Éjszakánként jelentős tartalékok mutatkoznak a különböző bevásárlóközpontok garázsaiban. A pláza garázsok esetleges éjszakai töltésére célszerű volna összehangolt programot indítani. A Margit hídtól északra - a Pesti alsó rakparton - korábban P+R célokat szolgáló ingyenes parkolók fizetőssé váltak. A becsült kihasználtság kb.10% körüli, ennek fı oka, hogy az óradíjas fizetés a területen nem igazodik azoknak az autósoknak az életritmusához, akik korábban ezeket a parkolókat használták. Kérdéses vajon az automatákba fektetett pénz megtérül-e valamikor? Helyenként vannak még tartalékok irodaházi garázsokban is, bár az üzemeltetők kétségkívül nem preferálják a külsős bérlőket, a válság azonban még hozhat új fordulatot.
[[ Oldaltörés (Parkolási helyzet a belvárosban) ]]
BELVÁROS
Az előző negyedévben bekövetkezett jelentős mértékű utcai díjemelést követően a belvárosi parkolási alternatívák ismét karcsúbbak lettek. A Főutca program keretében az V. kerület több utcája is díszburkolatot kap. Az építés ideje alatt a terület autóval szint megközelíthetetlen, az elkészült díszburkolaton pedig kevesebb parkolóhely van. A lakossági parkolás pótlására újabb garázsok építése egyelőre nincs napirenden. Jelentős parkoló igényt fog támasztani a Ferenciek terén a Klotild palotában 2010-ben megnyíló hotel. Célszerű volna a Március 15 térre tervezett garázs ügyeit felgyorsítani. A Városháza tervei közt szereplő Hídfőterek program keretében a pesti oldalon megújulna Roosevelt tér és az Erzsébet híd környéke. Mindkét helyszínen közparkok épülnének, amikhez kapcsolódóan a parkolási problémákat (leginkább mélygarázsokkal) rendezni kellene. A Parlament garázs építése körüli viták egyelőre elcsendesedtek, remélhetőleg előbb utóbb megindul majd a garázs kivitelezés is.
Az V. kerület jelentős része új díszburkolatot kap, így csökken a felszíni parkolóhelyek száma
KÖZPONTI PIAC
Hetedik parkolóházát nyitja meg decemberben az EZPARK a belső Terézvárosban. Az ír tulajdonú garázslánc 2004-óta van jelen a magyar piacon és az elmúlt 5-6 évben az egyik legdinamikusabban fejlődő üzemeltetővé vált. A Pollack Mihály téri mélygarázs üzemeltetését időközben a Józsefvárosi önkormányzat saját hatáskörébe vonta, mivel a Legfelsőbb Bíróság határozata szerint a közterület alatti ingatlan nem idegeníthető el. A válság visszafogó hatása megmutatkozik a mélygarázsépítésben is: korábban a szakma által nagy várakozással fogadott Parking Kft-féle mélygarázsfejlesztések indítása elhúzódik, valószínűleg a külső és belső forráshiány miatt (pl. Műegyetem rakpart, Baross téri mélygarázs). A Rákóczi téri mélygarázs megépül ugyan, de főként a piac belső igényeit elégíti ki. A WIPARK által indított várgarázs projekt elhúzódása nem pénzügyi, inkább technikai okokra vezethető vissza.
Rákóczi tér - Az 1200 férőhelyes mélygarázs elsősorban a piac vendégei számára épül
PESTI NEM KÖZPONTI PIAC
Jelentős változás, hogy kb. 8600 új parkolóhelyet vonnak be a felszíni díjfizetési rendszerbe a IX. és a XIII., kerületben. A két kerületbe autóval dolgozni járók - ha nem tudnak elfogadható áron bérletet váltani valamilyen parkolóházba - a jövőben a tömegközlekedést fogják használni. (mivel a felszínre bérletet váltani csak a helyi lakosoknak lehet.) Súlyos a helyzet az Árpád hídi irodanegyed környékén, ahol nemcsak az irodai dolgozók, de a lakók miatt is szükség volna a korábban pályázaton már kiírt 300-400 férőhelyes Népfürdő utcai mélygarázsra. A Váci úti irodafolyosó mellékutcáiban, valamint a díjfizetési zónák határain a feltorlódott autók miatt szintén nehéz a felszínen megállni. Folyamatban van a felvonulási térre tervezett 1000 férőhelyes mélygarázs előkészítése is melynek gazdája a Parking Kft.
BUDAI NEM KÖZPONTI PIAC
Dél-Buda legjelentősebb ingatlanfejlesztése során 1200 új garázsférőhely létesült az ALLEE bevásárlóközpont mélygarázsában. Az óriásgarázs rámpái is óriásiak, a Bercsényi utca egy részét szinte teljesen elfoglalják. A környéken a felszíni parkolás gyakorlatilag már korábban holtpontra került, parkolóhelyet találni az esti órákban szinte lehetetlen. Az új létesítmény remélhetőleg enyhíti majd a környék parkolási feszültségeit. Befejeződött az IPWEST irodaház III-V. ütemének építése a Budafoki úton, az irodaházak alatt 502 férőhelyes mélygarázs létesült. Óbudán szintén irodafejlesztés során épült 130 férőhelyes mélygarázs a Bécsi Corner irodaházhoz. Technikai fejlesztések vannak folyamatban a MOMPARK mélygarázsában, ahol lecserélésre került a beléptető és garázsfelügyeleti rendszer, a mobiltelefonos fizetés pedig kiépítés alatt van.
Az Allee bevásárlóközpont 1200 férőhelyes garázsa jelentősen könnyít a környék elkeserítő parkolási helyzetén
PERIFÉRIA
A budai periféria egyik legnagyobb parkoló beruházását a TÓPARK területén létesülő különféle - összesen 3600 férőhelyes – parkolók, parkolóházak és mélygarázsok jelentik. A technikai fejlesztése I. ütemére a fejlesztő pályázatot hirdetett. A nyertes a német OPG PARKING-APCOA-DESIGNA csoport lett. Fókuszba kerülhetnek a perifériális parkolófejlesztések a Parking Kft. jóvoltából is. A cég által elnyert Uniós pályázati pénzből Szigetszentmiklóson és Veresegyházon épülhet P+R parkoló. További P+R parkolók épülnek még a perifériához közel a XXII. kerületben Budafok-Háros és Budafok Belváros vasútállomások mellet, valamint a XVII. Rákoskerten, Rákoshegyen és Rákoscsabán is.
A szuverenitásvédelmi csata intézkedése legfeljebb tíz évre szól, és csak az EGT-országokon kívüli állampolgársággal rendelkező kettős állampolgárokat érinti.