Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Tíz év múlva 30 százalékkal gazdagabbak leszünk Európában, de nem biztos, hogy a plazákban vesszük az árukat.
Tíz év múlva 30 százalékkal gazdagabbak leszünk Európában, de nem biztos, hogy a plazákban vesszük az árukat. Jön ugyanis az ezüstszürke cunami, az internet, ami nagyon sok embert és céget kisöpör majd a piacról – festette fel a jövőt Jesper Bo Jensen dán futurológus, a Fremforsk cég főnöke a Bevásárlóközpontok Nemzetközi Szövetségének (ICSC) minapi konferenciáján.
A plazák persze már most is szembesülnek az internet nyomásával, de még nem tekintik ellenfélnek az internetes kereskedelmet. Próbálkoznak a közösségi médiával is, de még nagyon gyerekcipőben járnak ezek a projektek. Magyarországon egyelőre csak Westend, a Mamut és az Árkád kísérletezett.
Kicsoda is a jövő vásárlója?- teszi fel a kérdést a dán szakember. Nem feltétlenül csak a huszonéves, vastag pénztárcájú rohanó fiatal réteg, amelyiket manapság a fő célcsoportnak hisznek a plazák üzemeltetői. Inkább az ötvenentúliak, akiknek sokkal valószinűbben van elkölthető pénze és persze ideje is arra, hogy felkeresse a bevásálóközpontokat.
Vannak természetesen kivételek, mint például Törökország vagy Izland, ahol a magas születési arány miatt nagyon fiatal a társadalom. De például Közép-és Kelet-Európában nagyon alacsony ez az arány, így utánpótlás is kevesebb lesz – érvelt Bo Jensen a Europe Real Estate-ben közölt beszámoló szerint.
Szerinte inkább arra lesz tömeges igény, hogy a jelenleginél jóval kisebb, de specialzált kínálatú, a lakóhelyhez közeli üzlet-és szabadidőközpontoké a jövő. „A bevásárlás nem egyenlő a plazák felkeresével. Ma egyszerűen erre ösztönöznek a reklámok,de ez kevés és félrevezető. Egyediséget kell felmutatni, nem az árukat. Ez lehet egy szuper bowling, egy belső autóversenypálya vagy egy szuperbuli. Ezzel vehetik fel a versenyt az ezüst szürke cumaival – egy ideig." - mondta Bo Jensen.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.