szerző:
ingatlanmenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A riport a mai napon a cannes-i MAPIC szakmai kiállításon jelent meg és azon tíz legfontosabb tényezőt vizsgálja...

A riport a mai napon a cannes-i MAPIC szakmai kiállításon jelent meg és azon tíz legfontosabb tényezőt vizsgálja melyek pozitív vagy negatív irányban befolyásolják a kiskereskedelmi piac kilátásait a jövő évben, Európában.

2010. HVG

10 dolog, ami pörgeti a kiskereskedelmet:

1. Kínálat: Az elsődleges területek kínálati hiánya, mely egyre inkább nő, meghatározó tényezője lesz az ingatlanpiacnak 2011-ben.

2. GDP: Míg a gazdasági fellendülés alap mozgatórugói kereskedelem és befektetés orientáltak, 2011-ben a válságba való visszaesés elkerülésének kell a második legfontosabb pillérnek lennie a kiskereskedelemben. Mindemellett Európa polarizációja várhatóan erősödni fog, amit a kiskereskedőknek és befektetőknek egyaránt fontos lesz figyelemmel kísérni.

3. Megfizethetőség: A területbérlés megfizethetőbb, a bérleti díjak 2008-2009-es csökkenésének következtében, de az egyéb költségek nagy nyomást gyakorolnak kiskereskedelem más területeire, így a nyersanyag bekerülési költsége vagy a szállítási költségek növekedése akadályt gördíthet a kiskereskedők elé.

4. Foglalkoztatás: Az előrejelzések szerint a munkaerőpiac rugalmassága 2011-ben is létfontosságú marad. A munkanélküliségi mutató a legtöbb országban stabilizálódott, elképzelhető azonban, hogy ez a következő évben növekedésnek indul, amennyiben az állami szektorban történő elbocsájtások aránya meghaladja a magánszektor befogadóképességét.

5. A hitelpiac: A kamatlábak várhatóan továbbra is alacsonyak maradnak, mely az üzleti világot és a vásárlókat egyaránt segítheti 2011-ben és enyhítheti a kormányzati megszorítások negatív hatásait. Mindemellett a legjellemzőbb irány várhatóan a bankkölcsön lesz, melyet az üzleti szektor mellet várhatóan a vásárlók is kihasználnak majd.

6. Kiskereskedelmi forgalom: Továbbra is folytatódik a kiegyenlítetlen fellendülés a GDP-vel, a forgalom növekedésével és a jelentős befektetési tranzakciókkal további lassú fejlődést tapasztalhatunk. A felső kategóriás kiskereskedőknek nem lesznek problémáik, míg a vásárlókra továbbra is sok esetben negatívan hatnak a megemelkedett adók, az alacsonyabb fizetések és a bizonytalan munkaügyi helyzet.

7. Megszorítások: Egyes területeken visszafogják a növekedést és hátráltathatják a válságból való kilábalást. A cselekvés szükségessége nem minden piacra jellemző, így az északi államokra sem, azonban az előrejelzésekbe meghatározó tényezőként került be az üzletemberek, a közgazdászok és a vásárlók körében egyaránt. Mindemellett, azon terülteken ahol inkább az adóemelés, mint a költségmegszorítás dominál, ott erős hatások várhatóak 2011-ben.

8. Szabályozások: A szabályi változások nagy szerephez jutnak 2011-ben, főleg, mivel a kiskereskedők megpróbálnak már most a 2012-ben vagy 2013-ban hatályba lépő könyvelési módosításokhoz igazodni. 

9. Kereslet: A kiskereskedelmi kereslet óvatos és szelektív marad, kevesebb fejlesztéssel és lehetőséggel, ami nagyobb versenyt eredményez majd a jobb helyekért.

10. Demográfiai jellemzők: A populációban bekövetkező változások az európai kiskereskedelem jelentős mozgatórugói és mivel a szakérők szerint 2011-ben éri majd el csúcsát a dolgozói réteg létszáma, a változások hamarabb bekövetkezhetnek, mint azt sokan gondolják. Ennek azonban a kiskereskedelemre gyakorolt azonnali hatása nem lesz jelentős, így a rövidtávú lehetőségek helyett továbbra is a hosszú távú üzleti tervezésre kell inkább koncentrálni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!