szerző:
ingatlanmenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A Sample Central nevű üzlethálózat Európában először Magyarországon vezeti be a tesztvásárlói modellt.

A Sample Central nevű üzlethálózat Európában először Magyarországon vezeti be a tesztvásárlói modellt. Az üzleti modell a Távol-Keleten és Dél-Amerikában már működik, ősztől az európai piacot próbálják bevenni - írta a kreativ online.

A felújított Gozsdu udvar átadásakor még nem volt szó ilyen áruházról
null

A lap szerint a modell arra épül, hogy az üzletbe regiszrált klubtagok egy előzetes regisztrációs díj (esetünkben 1490 Ft) és egy éves tagdíj (5000 Ft) fejében az üzletből hazavihetnek magukkal bizonyos mennyiségű terméket (itt ötöt), otthon kipróbálhatják azokat és meg is tarthatják. Amíg azonban nem töltik ki a termékekkel kapcsolatos online-kérdőíveket, addig nem mehetnek vissza a boltba.

A Gozsdu Udvar egyik része
Stiller Ákos

A rendszert nem a vásárlók tartják fent, mert nincsenek vásárlók, hanem azok a cégek, amelyek a teszttermékek bemutatásáért, kiállítóhelyért és az azonnali, valamint a Sample Central kérdőívein beérkező információkért fizetnek. Arra épül, hogy a gyártók, forgalmazók visszajelzést kapjanak egy termék várható sikerére, erősségeire és gyengéire vonatkozóan. Így a fogyasztó véleménye, igénye a termékfejlesztés részévé válhat.

Elképzelhető, hogy mosóport és mosógépet is tesztelhetnek majd
MTI Fotó: Beliczay László

A magyar tesztáruház üzleti partnerei egyelőre nem ismertek, de a franchise-rendszer más üzleteiben például a Procter & Gamble, az Avon, a Nestlé, a Nivea, a Sara Lee, az Unilever, a Johnson & Johnson, a Kraft vagy a Reckitt Benckiser termékei jelennek meg.

Előzetes helyfoglalás

A tesztáruházba előre kell helyet foglalni, egyelőre nincs korlátozva a látogatások száma. A külföldi tapasztalatok alapján a gyakorlat azt mutatja, hogy eleinte hetente egyszer, később viszont havonta egyszer látogatnak el a tagok az üzletbe. A tesztelők nem termékmintákat vihetnek magukkal, hanem a polcokra kihelyezett normál értékű és méretű termékeket, melyeket meg is tarthatnak, azokat nem kell visszaadniuk. Vannak olyan termékek is az üzletben, amelyeket csak helyi kipróbálásra szántak, ezek azonban egyértelműen jelölve vannak - számolt be a kreativ online. 

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!