szerző:
ingatlanmenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Az Y-generáció miatt alapvetően meg fog változni az irodai környezet, a munkastílus, és a munkába járás is.

Az Y-generáció miatt alapvetően meg fog változni az irodai környezet, a munkastílus, és a munkába járás is. Napjainkban az ún. a baby-boom generáció (vagyis az 1960-70-es években született generáció) uralja a munkaerőpiacot, mely a munkaképes népesség körülbelül 45%-át jelenti - áll a Colliers International ingatlantanácsadó cég elemzésében.

A Skype irodája Stockholmban

Az irodai környezet tervezésekor legfőképp e generáció igényeit vették figyelembe. Így ebből kifolyólag a cellás irodaterületek nagyobb arányban vannak jelen az egyterű irodákkal szemben. 2020-ra a baby-boom generáció hatása majdnem eltűnik - hiszen addigra feleződik a létszáma - valamint 2030-ra ugyanez a generáció gyakorlatilag fellelhetetlen lesz a munkerőpiacon. Így az Y és Z-generációk vehetik át a terepet nagyobb döntési súllyal a munkahely környezetének kialakításában és megtervezésében.

Az Apple új székházánka terve

Az elkövetkező 20 évben nagy változásnak nézünk elébe az uralkodó stílus, motiváció és módszereket illetően a munkavégzés valamint a munkába járás terén a modern munkaerőpiacon. „A változó stílushoz és igényekhez rugalmasan alkalmazkodó irodaterülettel való rendelkezés és ezek kialakítása egyre fontosabb szemponttá válik majd a fejlesztők és tulajdonosok körében” - mondta Guy Douetil, a Colliers International EMEA Corporate Solutions ügyvezető igazgatója.

Az X3 dizájner cég irodája Temesváron

A cég legutóbbi kutatásából kiderül, hogy a munkaképes lakosság számának csökkenése miatt Európa az elkövetkező évtizedek során csökkenő keresletet tapasztal majd az irodapiacon. A kutatási eredmények azt mutatják, hogy Európa munkaképes lakossága fogy, ez pedig a kereskedelmi ingatlanok iránti kereslet (iroda és ipari) 10%-os csökkenését jelző forgatókönyvet vetíti előre a kontinensen az elkövetkező 20 évben. Ezt egy további 10%-os csökkenés követi majd a 2050-es éveket követő húsz évben.

 

Az AOL egyterű irodája
„Magyarországon elsősorban a nemzetközi cégeknél és a szolgáltató központoknál (Shared Service Center) képviselteti magát jelentős létszámban az Y Generáció. Az irodahelyiségek kialakítását az Y Generáció munkakultúrájához kell igazítani. A fejlesztőknek már tervezési fázisban számolniuk kell ezen generáció igényeinek kielégítésével, a meglévő irodaterületeknél is egyre inkább érdemes figyelembe venni felújítás során az Y Generáció szempontjait” – mondta Mazsaroff Kata, a Colliers International Hungary bérlőképviseleti vezetője.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!