szerző:
ingatlanmenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A legnagyobb német építőipari vállalat, a világon az építési szolgáltatásokban a harmadik Hochtief szerdán 160,3...

A legnagyobb német építőipari vállalat, a világon az építési szolgáltatásokban a harmadik Hochtief szerdán 160,3 millió euró veszteséget jelentett adó után tavalyról kisebbségi részesedések nélkül.

Az előző évben, 2010-ben 35 százalékkal nőtt a társaság profitja, 288 millió euróra. Ez rekord volt a csoport történetében. Az idén ennél a 2010-es rekord összegnél "kissé kisebb" eredményben bíznak a cégnél. Ezt szerdán módosították, miután tavaly ősszel még a 2010-es eredmény "jelentős meghaladását" valószínűsítették erre az évre.A visszaesést egyszeri tételek okozták, üzemi szinten az eredmény csak 626,5 millió euróra csökkent 715,3 millióról.

Kelet--és Közép-Európában az építési piac 1,5 százalékos növekedésére számít a Hochtief a tavalyi, 3,9 százalékos bővülés után, ezen belül Magyarországon 2,3 százalékos visszaesést valószínűsít a piac tavalyi, 10,8 százalékos szűkülése után. Németországban 1,8 százalékos bővülésre számítanak a tavalyi, 3,7 százalékos javulás után.

Nagy lassulás várható Lengyelországban a Hochtief szerint: idén 4,1 százalékkal bővülhet ott a piac a tavalyi, 12,9 százalékos többlet után. Az amerikai piac visszatérhet a növekedéshez, 0,5 százalékkal, a tavalyi, 4,4 százalékos visszaesés után. Gyorsulásra számítanak Oroszországban: ott az építési piac 7,7 százalékkal bővülhet az idén a tavalyi, 6,2 százalékos ütem után.

Ferihegyi akciók

A Hochtief vezette befektetői konzorcium 2007. júniusban zárta - akkor még a később belépett szingapúri befektető nélkül - a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport többségének átvételét a brit BAA repülőtér-üzemeltetőtől. A vételár 1,9 milliárd euró volt adósság nélkül. Az ár nagyjából megfelelt annak, amennyit a Hochtief konzorciuma a 2005 végi privatizációs pályázaton ajánlott a Budapest Airportért, és amellyel lemaradt az akkor győztes BAA mögött.

A Hochtief a budapestin kívül az athéni, a düsseldorfi, a hamburgi, a sydney-i és a tiranai nemzetközi repülőtér üzemeltetésében is érdekelt. A német cég tavaly úgy döntött, hogy eladja repülőtér-üzemeltetői érdekeltségeit, el is kezdte az értékesítési folyamatot, de ezt január elején leállította a nehéz piaci környezetre hivatkozva.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!