Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
A legnagyobb német építőipari vállalat, a világon az építési szolgáltatásokban a harmadik Hochtief szerdán 160,3...
A legnagyobb német építőipari vállalat, a világon az építési szolgáltatásokban a harmadik Hochtief szerdán 160,3 millió euró veszteséget jelentett adó után tavalyról kisebbségi részesedések nélkül.
Az előző évben, 2010-ben 35 százalékkal nőtt a társaság profitja, 288 millió euróra. Ez rekord volt a csoport történetében. Az idén ennél a 2010-es rekord összegnél "kissé kisebb" eredményben bíznak a cégnél. Ezt szerdán módosították, miután tavaly ősszel még a 2010-es eredmény "jelentős meghaladását" valószínűsítették erre az évre.A visszaesést egyszeri tételek okozták, üzemi szinten az eredmény csak 626,5 millió euróra csökkent 715,3 millióról.
Kelet--és Közép-Európában az építési piac 1,5 százalékos növekedésére számít a Hochtief a tavalyi, 3,9 százalékos bővülés után, ezen belül Magyarországon 2,3 százalékos visszaesést valószínűsít a piac tavalyi, 10,8 százalékos szűkülése után. Németországban 1,8 százalékos bővülésre számítanak a tavalyi, 3,7 százalékos javulás után.
Nagy lassulás várható Lengyelországban a Hochtief szerint: idén 4,1 százalékkal bővülhet ott a piac a tavalyi, 12,9 százalékos többlet után. Az amerikai piac visszatérhet a növekedéshez, 0,5 százalékkal, a tavalyi, 4,4 százalékos visszaesés után. Gyorsulásra számítanak Oroszországban: ott az építési piac 7,7 százalékkal bővülhet az idén a tavalyi, 6,2 százalékos ütem után.
Ferihegyi akciók
A Hochtief vezette befektetői konzorcium 2007. júniusban zárta - akkor még a később belépett szingapúri befektető nélkül - a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport többségének átvételét a brit BAA repülőtér-üzemeltetőtől. A vételár 1,9 milliárd euró volt adósság nélkül. Az ár nagyjából megfelelt annak, amennyit a Hochtief konzorciuma a 2005 végi privatizációs pályázaton ajánlott a Budapest Airportért, és amellyel lemaradt az akkor győztes BAA mögött.
A Hochtief a budapestin kívül az athéni, a düsseldorfi, a hamburgi, a sydney-i és a tiranai nemzetközi repülőtér üzemeltetésében is érdekelt. A német cég tavaly úgy döntött, hogy eladja repülőtér-üzemeltetői érdekeltségeit, el is kezdte az értékesítési folyamatot, de ezt január elején leállította a nehéz piaci környezetre hivatkozva.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Meghosszabbították a BAY Voucher programot – október közepéig lehet pályázni.
Egy év alatt jelentősen romlott Orbán Viktor kormányfői alkalmasságának megítélése, Magyar Péter viszont tömegeket tudott meggyőzni arról, hogy kompetens vezetője lehetne az országnak – derül ki a HVG számára készült Medián-felmérésből. A többség tavaly még Orbánt látta alkalmasabb kormányfőnek, idén viszont már Magyart.
2 284 732 beérkezett szavazatról beszélnek.
Nem minden magyar hullarabló. Maradtak még páran, akik agresszornak látják az agresszort és áldozatnak az áldozatot.
Elmondása szerint megrögzött Bond-rajongó, aki számára a karakter szent terület.