szerző:
hvg.hu

Rendkívül negatív a magyarországi közállapotok lakossági megítélése – derül ki egy frissen közzétett tanulmányból. A vizsgálat szerint a magyarok lesújtó véleménnyel vannak az egészségügyről és a politikai szféráról.

A TNS nemzetközi piackutató által készített tanulmány egy összetett mutatószámmal fejezi ki az egyes területek lakossági megítélését: a magyar egészségügy -10, a politikai szféra pedig -21 pontot kapott azon a skálán, amely +20 pontban határozza meg azt a határvonalat, amely alatt mindenképpen változtatásra van szükség. Árulkodó az is, hogy a TNS szerint az adott terület állapota +70 pont felett tekinthető valóban jónak.

Módszertan
A TNS tanulmánya 40 ország több mint 36 ezer lakosának megkérdezésén alapul, s a közszféra mellett a magánszférával való elégedettséget is vizsgálja. A 2004 negyedik negyedévében végzett kutatás Észak-Amerika, Dél-Amerika, Európa, Ázsia és Afrika egyes országainak lakosságára terjedt ki. A tanulmány részletesen elemzi, hogy miként értékeli a lakosság saját országa olyan intézményeinek hírnevét, mint az egészségügy, a távközlés, a politikai pártok, a postai szolgáltatások, az üzleti környezet és a szupermarketek.
Vélhetőleg nem vigasztal senkit, ám tény, hogy régiónkból több ország is jóval mögöttünk végzett: Lengyelországban például -24, Szlovákiában pedig -20 az egészségügy megítélése, a politikai szféráról pedig e két országon (Lengyelország: -43, Szlovákia: -40) kívül Litvánia (-32) és Lettország (-31) lakossága is kedvezőtlenebb véleményen van, mint a magyar.

Meglepő lehet, de az egészségügy megítélése a hírhedten gyenge ellátással rendelkező Romániában pontosan ugyanolyan, mint hazánkban, a politikusaik elfogadottsága pedig három ponttal még jobb is, mint nálunk. A globális átlag egyébként e két területen +22, illetve -10 pont.

Magánszféra

A magánszférával való elégedettség tekintetében világszerte sokkal kedvezőbbek az eredmények. A kiskereskedelem például +53 pontot kapott globálisan, de hasonlóan jó a bankrendszer (+50), a távközlés (+43) és a postai szolgáltatások (+41) megítélése is.

Magyarországon különösen a kiskereskedelem (+52) örvend komoly respektusnak, de jó a bankrendszer (+50) és a távközlés (+50) megítélése is. Hátul kullog viszont a posta, amelyet +27 pontra értékelt a magyar lakosság.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!