szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Átlagosan két év alatt szemtelenednek el a kéklámpa-használók annyira, hogy a szabályozást, de legalábbis az ellenőrzést újra és újra szigorítani kell - áll a legfrissebb HVG cikkében.

A Margit-híd lezárása is kellett ahhoz, hogy ismét vita alakuljon ki a megkülönböztető jelzések használata körüli visszásságokról. A felújítási munkálatoknak hála, viszonylag könnyen behatárolható térségre koncentrálódott a „jelenség”. Az RTL Klub stábja néhány óra leforgása alatt 35 megkülönböztető jelzéssel áthaladó járművet számolt össze a minap az autósok elől amúgy elzárt területen. Egy szombat hajnali súlyos baleset is a témára irányította a figyelmet: a budapesti Alkotmány utcában fejreállt egy taxival ütköző terepjáró, amelynek vezetője engedély nélkül szerelte fel és használta járművén a „közlekedésgyorsító” jelzéseket.

Az utóbbi másfél évtizedben nem volt olyan kormányzati ciklus, hogy a kéklámpa-használatot legalább egyszer ne szigorították volna. És szép számban vannak jelen az utakon ál-kéklámpás autók is. Mint korábban a hvg.hu fényképekkel illusztrált cikkében is beszámolt róla, egyes őrző-védő cégek például különböző trükkökkel próbálják a közlekedés más résztvevőivel szemben vélelmezett előjogaikat nyomatékosítani. Egy fehér villogó, kék színű matricákkal megspékelve például olyan rendőrautós hatást kelt, amihez a közlekedésben résztvevők általában igazodni igyekeznek. De még a szabályos kék villogók beszerzése sem igényel különösebb konspirációs képességeket.

A cikket teljes egészében megtalálják a legfrissebb HVG-ben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!