2016. december 2-án szálltak le utoljára utasok a 2-es metró Kossuth téri állomásán. Azóta a szerelvények megállás nélkül áthaladnak a megállón, pedig azt hetekkel ezelőtt újra meg kellett volna már nyitni az eredeti határidő szerint.
Az egykori MTESZ-székháznak csak az a része maradt meg, amelyből le lehet menni a metróállomásra. A bontás 700 millióba került, az új épület pedig több milliárdba fog. Pontos összegről tájékoztató tábla nincs a helyszínen, a korábbi hírekben 9 milliárd forintos költség szerepelt.
Kósa Lajos fideszes frakcióvezető szerint nem szokatlan, hanem praktikus megoldás az, hogy az Országházat a föld alatt alagút köti majd össze az új irodaházzal. „A munkatársaknak fontos a zárt helyen közlekedés, mert itt éjjel-nappal folyik a munka” – magyarázta.
A kieső állomás miatt az utasokat pótlóbusz viszi a Deák térről illetve hajójáratot is beindítottak a budai oldalról.
Az RTL Híradó szerette volna kideríteni, mi a csúszás oka, illetve meddig lesz zárva még a Kossuth téri metróállomás, de kérdéseikre sehol sem kaptak választ.