szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Rosszabb véleménnyel vannak a kormányhivatalokról azok, akik az elmúlt egy hónapban voltak ügyet intézni.

A Magyar Köztisztviselők, Közalkalmazottak és Közszolgálatban Dolgozók Szakszervezete (MKKSZ) kérésére a Policy Agenda készített felmérést arról, hogy hogyan látják az állampolgárok a kormányhivatalok munkáját. A Népszava által ismertetett eredmények szerint a felmérésből az derült ki, hogy aki egy hónapon belül kereste fel valamelyik kormányhivatalt, járási hivatalt vagy fővárosi kerületi hivatalt, sokkal rosszabbnak látja a közigazgatási munka színvonalát, mint akinek régóta nem kellett elintéznie semmit.

Az összes megkérdezett több mint fele mondta azt, hogy szerinte nincs változás, és csak 30 százalék tapasztalta a szolgáltatás minőségének romlását, ugyanakkor akik néhány hete szerezték személyes tapasztalataikat, azok 42 százaléka színvonalesést érzett. Az elégedetlenek majdnem fele úgy látja, hogy a romlás jelentős mértékű.

A véleményt mondó válaszadók háromnegyede (76 százaléka) túlterheltnek gondolja az ügyintézőket, és 58 százalékuk úgy véli, hogy nem megfelelő az a bér, amit a hivatalnokok a munkájukért kapnak. A kérdésre, hogy kinek a hibája, ha egy állami szolgáltatás színvonala nem megfelelő, a válaszadók 61 százalékos többsége a kormány felelősségét emelte ki, magukat a dolgozókat mindössze 7 százalék hibáztatta.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!