Szándékosan kapcsolhatta le valaki egy tehervonat utolsó kocsiját, hogy balesetet okozzon

Csak a szerencsén múlt, hogy nem történt baleset Rákospalota-Újpest állomásnál.

  • hvg.hu hvg.hu
Szándékosan kapcsolhatta le valaki egy tehervonat utolsó kocsiját, hogy balesetet okozzon

A Budapesti Rendőr-főkapitányság és a MÁV is megerősítette a Telex értesülését: közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény gyanúja miatt indított a rendőrség nyomozást, a vasúttársaság pedig belső vizsgálatot. A portál úgy tudja, hogy szándékosan próbált valaki balesetet okozni.

Vasúti forrásokra hivatkozva azt írják: február 20-án Rákospalota-Újpest állomásnál valaki szakszerűen lekapcsolta egy ott várakozó tehervonat utolsó kocsiját. A lekapcsolás után a végjelzés-tárcsákat is leszedte, és átrakta az utolsó előtti kocsira, hogy az állomásfőnök mindent rendben találjon, majd mechanikusan befékezte a lekapcsolt vagont. Mindehhez nemcsak azt kellett tudnia, hogyan kell úgy lekapcsolni a kocsit, hogy a mozdonyvezető ne vegye észre, hanem a saját biztonsága miatt azt is, hogy a szerelvény legalább öt percen át egy helyben áll.

A MÁV azt tette mindehhez hozzá: a következő tehervonat vezetője időben észrevette a kocsit, így nagyjából 40 méterre tőle meg tudott még állni. A Telex úgy tudja, a másik vonat vezetőjét a szerencse is nagyban segítette: míg máskor 80-as tempóval lehet ott haladni, ezúttal 40-es sebességkorlátozást kapott, így még időben megállhatott, amikor látta, hogy baj van.

(Kiemelt képünk illusztráció.)

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.