szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Magyar Posta és a mentőszolgálat közös kampányban szólította fel a lakosságot, hogy tegyék rendbe a névtáblákat, házszámokat, társasházi épületeket azonosító jelzéseket.

A lakosság feladata, hogy az ingatlanjaikon kint legyen a házszám, és olvashatóan szerepeljenek a tulajdonosok nevei is, ha ugyanis nincs házszám az épületen, akkor a postai küldeményeket nem tudják kézbesíteni. A Magyar Posta a heol.hu megkeresésére elmondta, hogy a mentőszolgálattal közös kampányban hívták fel a figyelmet a hiányzó névtáblák, levélszekrények és házszámok lakossági pótlására, felhívásukra pedig 800 ezren pótolták hiányosságaikat. Utcanévtábla hiánya esetén az önkormányzatok az illetékesek.

A kampány után átlagosan tíz százalékkal nőtt azok száma, akik pótoltak valamiféle hiányosságot, közülük is kiemelkedik azok aránya, akik a kampány hatására olvashatóan kiírták a nevüket.

Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat kommunikációs vezetője a heol.hu kérdésére elmondta:

A mentőszolgálat munkatársai esetében életek múlhatnak egy-egy perc különbségen, ezért is fontos, hogy egy ingatlant azonnal meg lehessen találni cím alapján.

„A helyszínre jutás olyan településeken még nehezebb lehet, ahol többlakásos társasházak is találhatók. Gyakori ugyanis, hogy a lépcsőházak száma, betűjele nincs ott a falon, így értékes percek telhetnek el azzal, míg a mentősök megtalálják a pontos lakótömböt. Ám az is előfordul, hogy a kaputelefon névtábláin nincsenek kint az ott lakók nevei” – mondta Győrfi.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!