Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Két hétig tartó kényszerszabadság után hétfőtől ismét munkába állt az Automobile Dacia gépkocsigyár mintegy hétezer alkalmazottja.
A francia Renault tulajdonában lévő romániai gyár az elmúlt négy hónapban ötször volt kénytelen leállítani termelésének egy részét a csökkenő kereslet miatt. Az üzem a 2008-ban gyártott autók több mint egyharmadát Romániában értékesítette, így főleg a romániai kereslet zsugorodása kényszeríti a gyár vezetőségét a termelés időszakos szüneteltetésére. A most véget ért, január 26. és február 8. közötti kényszerszabadság a gyár dolgozóinak körülbelül a felét érintette. A hétezer munkás erre az időszakra is megkapja fizetésének 85 százalékát.
Az Automobile Dacia azonban nincs még túl a nehéz időszakon. A Ziarul Financiar című gazdasági-pénzügyi napilap szerint amennyiben az eladások továbbra is alacsony szinten maradnak, február és március folyamán újabb részleges termelés-leállításról dönthet az üzem vezetősége. Ebben az esetben nagy valószínűség szerint a Dacia négyszer dolgozó elbocsátására kényszerül. Ez a döntés a Dacia számára gépkocsialkatrészeket gyártó cégeket is súlyosan érintené - írja a román lap, amely szerint januárban 68 százalékkal csökkent az autóeladás Romániában a tavalyi hasonló időszakhoz képest.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.