A forintárfolyam nem köszönte meg a jegybank kamatdöntését
Mind a dollárral, mind az euróval szemben gyengült a magyar deviza, miután a jegybank – ugyan nem teljesen váratlanul, mégis – folytatta kamatcsökkentési ciklusát.
Mind a dollárral, mind az euróval szemben gyengült a magyar deviza, miután a jegybank – ugyan nem teljesen váratlanul, mégis – folytatta kamatcsökkentési ciklusát.
Az olasz hatóságok 121 millió eurót, több mind 47 milliárd forintot foglaltak le az e-kereskedelmi óriástól. Az Amazon a vádak szerint a logisztikai feladatok kiszervezésével trükközött.
Egy friss kutatás szerint többéves várólisták vannak az állami idősotthonokba, ráadásul munkaerőhiánnyal is küzd a szektor. A magánellátásban azonban több százezer forintot is elkérnek havonta, ezt csak a családok kis része engedheti meg magának.
Magyarország blokkolja az uniós békekeret 6,5 milliárd eurójának kifizetését, amíg Ukrajna nem lazít a Lukoilra vonatkozó szankciókon, amelyek miatt az orosz cég nem tud Magyarországra és Szlovákiába exportálni. Magyarország egyébként már hónapok óta blokkolja a békekeret-kifizetéseket.
Az akkumulátor-alkatrészek gyártásával foglalkozó cég öt éve 2,65 milliárd forintos támogatást kapott az államtól munkahelyteremtésre, idén azonban azzal került a hírekbe, hogy elküldte magyar dolgozóit, miután azok betanították a helyükre felvett vietnámi vendégmunkásokat.
A Budapesti Közlekedési Központ szerint a fővárosi taxirendelet a viteldíjakra vonatkozik, kuponos akciókra pedig korábban is volt már példa.
Spanyolország tűnik a befutónak, de cseh és magyar helyszínekben is gondolkodik a kínai SAIC első európai gyárához. Az egyelőre feltételes módban létező uniós villanyautóvám legdurvábban a SAIC-ot érinti.
Közel 1,5 ezer milliárd forint halmozódott fel a NER csúcsvállalkozóinak magántőkealapjaiban. Persze véletlen, de nagyjából pont ennyivel kellett megemelni az idei költségvetési hiánycélt, hogy tartható legyen.
A Mohu szerint nőtt, illetve nő a hulladékok elkülönített gyűjtése. A minisztérium közben visszadobta a cég tavalyi jelentését, a gyáriparosok szövetsége szerint a nyilvános adatbázisok is ellentmondók. A cégek által fizetett hulladékkezelési díjat túl magasra szabta a kormány, a Mol pedig a jelek szerint túl nagy fába vágta a fejszéjét a koncesszióval.
Kútba esett a Google történetének eddigi legnagyobb, 23 milliárd dolláros felvásárlása.
Azt hihetnénk, hogy autómegosztó szolgáltatást csak magáncélra vesznek igénybe a felhasználók, pedig a carsharing megoldást jelenthet azoknak a vállalkozásoknak is, amelyek nem szeretnék, hogy több millió forintnyi tőkéjük álljon cégautókban. Cikkünkben erre mutatunk egy hazai példát.
A magyar kőolajimport harmada a Lukoiltól származik, ám Kijev kitiltotta az orosz vállalatot a vezetékrendszeréből, ellehetetlenítve a tranzitszállítást. A helyzet nagyjából akkor élesedett, amikor Orbán Viktor Kijevben és Moszkvában békemissziózott, de nincs nyoma, hogy tárgyalt volna az ügyben. A magyar és a szlovák külügy csak hetekkel a szállítások leállítása után fordult az Európai Bizottsághoz.
Az MNB szerint a bankoknak alkalmazkodniuk kellene a Revoluthoz hasonló fintechalkalmazások gyakorlatához, és ingyenessé kellene tenniük a lakossági tranzakciók többségét.
Sokan másolnák a Tesla sikerét, ám ez egyelőre csak a kínai riválisoknak sikerül, az amerikai startupok a kanyarban sincsenek.
A Downing Street a kiszuperált csempészhajók környezetvédelmi és biztonsági veszélyeire hívja fel a figyelmet.
A sportszergyár a félig palesztin modellt, Bella Hadidot választotta az 1972-es müncheni olimpiának emléket állító cipő reklámarcának, kritikák hatására azonban pár nappal később a kampányt eltávolították az internetes felületeikről.
Az eredeti idei éves hiánycél 105,6 százaléka jött össze a költségvetésben fél év alatt, a megemelt deficitcélhoz képest 66,7 százalékon állt az egyenleg. A Pénzügyminisztérium szerint javulnak a költségvetési folyamatok. Ebből annyi látszik, hogy valamelyest kezdenek magukra találni a fogyasztásiadó-bevételek. A hevített termékek magasabb forgalma miatt nőtt a dohányáfa-bevétel, az üzemanyagok jövedéki adójának emelése pedig plusz 89 milliárd forintot hozott fél év alatt.
Hernádi Zsolt régi bizalmasával és üzlettársával, Komondi Zsolttal közösen alapította a társaságot.
A Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet szeptemberben mérlegeli, hogy szervezzen-e egy 800-1000 fős demonstrációt.