Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A dotkom korszak virágzása idején nagyon sok kezdő vállalkozás esküdött erre a módszerre, de a cégek nagy része már nincs jelen az üzleti életben. Cikkünkből kiderül mi a vírusmarketing sikerének titka.
Mi a vírusmarketing? |
A vírusmarketing kifejezés általános jelentése: olyan szájról-szájra terjedő reklám melynek hatása és terjedési sebessége a hálózati csatorna használatával felerősödik. |
Minden víruskampány 3 fő szakaszra bontható, amit a hasonlatosság miatt így hívunk: mag, csíra, növekedés. Ahhoz, hogy egy mag növekedésnek induljon természetes, hogy minőségi anyagból kell lennie, majd sikeresen ki kell csíráznia, végül ha megkapja a megfelelő tápanyagokat, akkor növekedésnek indul. Szó szerint ugyanez igaz az online vírusokra is. A legtöbb víruskampány véletlenszerűen alakul ki, talán hasonlóan, mint ahogy a növények világában a szél szétszórja a magokat. Ők nem egy előre kidolgozott terv szerint csíráznak és nőnek, hanem a lelkes kívülállóknak köszönhetően.
Nézzük meg például az egyik sörreklámot: a cég televíziós hirdetése egyáltalán nem víruskampánynak készült, de a lelkes rajongóknak olyannyira megtetszett, hogy némi átalakítás után villámgyorsan elkezdték küldözgetni egymás közt. A sörgyártó cég erre az eseményre pozitívan reagált és elkészített még jó néhány humoros verziót az említett hirdetésből, hogy tovább fokozza a hatást.
A legtöbb ember a vicces üzenetet tartalmazó videókat és honlapokat a vírusmarketinggel azonosítja. Ebben a technikában azonban sokkal nagyobb potenciál rejlik, mint egyszerűen csak az ismertség vagy az értékesítés növelése. Jó néhány vállalat már az üzleti modellje részeként kezeli a vírusmarketinget. Ilyen például a Hotmail, mely az első ingyenes e-mail küldő alkalmazás volt. A legtöbb ilyen cégnél a termék használatához csak regisztráció szükséges, a bevétel a hirdetésekből, valamint a prémium szolgáltatásokból származik. Miután az üzleti életben a nyomás egyre nagyobb, a legtöbb marketinges csak összedobja a kampányokat, hogy minél előbb elkezdhesse a vírusként történő terjesztésüket. A legtöbb kampány ezért egy egyszerű ok miatt el is bukik: túl gyengék.
A víruskampányok lehetséges buktatói a következők:
• Az üzenet nem összeegyeztethető a márkával
• Nem segíti elő a marketingcélok elérését
• A célközönség számára irreleváns
• A fenntarthatóság és a mérhetőség hiánya
• Irreális elvárások a kampánytól
Ha a víruskampány célja az ismertség és az eladások növelése, akkor nem árt szem előtt tartani azt, hogy ha a kampány nem képes azonosulni a márka legfontosabb tulajdonságaival, vagy nem illeszkedik a már meglévő marketing célokhoz akkor el fog bukni. Ha a legfontosabb üzenete vagy a kivitelezés módja nincs összhangban a célközönség viselkedésével és motivációs tényezőivel akkor kudarcra van ítélve. Amennyiben a kampányért felelős vezetők nem elég képzettek a sikertényezőket és a buktatókat illetően, akkor a kampány biztosan el fog bukni.
Forrás: www.internet-marketing.hu
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A Blinken OSA Archívum most közzétett dokumentumai mindennél beszédesebbek.
Indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! A héten: befagyott klímaprogram és szépségipari balesetek.