Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
A Jeremie II. kockázati tőkeprogram pályázatain tíz alap költhet el összesen 41 milliárd forintot, de nem lesz egyszerű finanszírozható vállalkozásokat találni.
Most zárul, de csak hónapok múlva lehet megtudni, milyen kockázati tőketársaságok kaphatnak forrást a Jeremie II.-ben − a pályázati határidő péntek délután járt le, a nyerteseket november végén hirdetik ki – írja a Napi Gazdaság Online. "Magvető" és növekedési szakaszban lévő társaságokba lehet tőkét kihelyezni, magvetőbe hat, növekedésibe pedig 22,5 milliárd forint uniós pénzt, ez a kötelező harminc százalék önrésszel együtt 41 milliárd forint. Összesen négy magvetőt és hat növekedésit támogató alap jöhet létre, utóbbinál azonban fontos szempont, hogy a Jeremie I-ben nyertes alapok nem indulhatnak − a tulajdonosaik által alapított más alapok viszont igen. Nagy tolongás ugyanakkor a magvető alapoktól nem lesz, inkább új szereplők megjelenésére lehet számítani.
A távol maradás egyik oka lehet, hogy nem lesz egyszerű kihelyezni a forrást. Már az első program indulásakor figyelmeztettek a szakértők arra, hogy nehéz lesz annyi céget találni, ahányba érdemes befektetni. Vagyis vagy megmarad a forrás egy része, vagy "elszórják". A felesleges kihelyezésekkel persze csínján kell bánni, hiszen az innovatív cégek többsége szükségszerűen kifullad, befuccsol, épp ez benne a kockázatos.
A Jeremie I. nem hátráltatja majd a második felvonást, hiszen a két program valószínűleg csak rövid ideig fut párhuzamosan. Az első programnál az alapok 2013-ban már az utolsó kihelyezéseken fognak dolgozni, amikor az új alapok várhatóan megindulnak, míg a Jeremie I-es kiszállások nagyjából akkorra várhatóak, amikorra a második programnál lezárul a forráskihelyezés. Eddig egyetlen exitről lehet beszélni, a PortfoLion 1,4 milliárd forintért eladja a Cryo Innovation Kft.-t, az embriófejlődés-figyelőt a Virtofon biotech cég vásárolná fel.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Hová tűnt a 45 éves múltra visszatekintő Magyar Formatervezési Díj, és mi lett a hazai innovációt bemutató magas színvonalú kiállítással? Amióta a Magyar Formatervezési Tanácsot a Jakab Zsófia vezette divatügynökség alá szervezte a kormány, a designból „kreatívipar” lett, és csak a nagyratörő víziók maradtak.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
Érdekes, hogy a „luxizás” ellen most szót emelő Lázár magántulajdonában is volt már ilyen típusú autó.
„Bárhová megy is az ember, önmagától nem tud megszabadulni” – írja családja náci múltjáról szóló Drága bácsikám című könyvében az írónő, Hermann Göring családjának leszármazottja.
Wimbledon friss bajnoka nemcsak az edzésben, az étkezésben sem bízik semmit a véletlenre.