szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az olcsó, szokatlan marketingmegoldások elképesztően hatásosak lehetnek: a márka neve vírusként terjed, miközben az eladások az egekbe szöknek.

A gerillamarketing többféle tevékenységben kimerülhet a pr-attrakcióktól a vírusvideókig, de hogy egy-egy helyzetben mi bizonyul igazán sikeresnek, ahhoz érdemes megnézni az alábbi példákat és megfontolni, hogy az ön célközönségére mi lehetne a legnagyobb hatással.

Figyelemfelkeltés

Ha olyan terméke vagy szolgáltatása van, ami általánosságban nem kifejezetten érdekli az embereket, akkor először is rá kell irányítania a figyelmet, amire a jeges vizes kampány tökéletes példa: néhány hónapja ki ismerte Falus Ferencet? Ugyanez működik egy termék esetében is, egy amerikai cég például azzal a nem feltétlenül eredeti ötlettel állt elő, hogy borotvapengéket szállít házhoz, de a szolgáltatást egy igen hatásos videóval népszerűsítették, ami vírusként terjedt el, és rövid időn belül 12 ezer megrendelést generált.

Csak provokatívan!

„Ma már nem elég megkocogtatni az emberek vállát, hogy odafigyeljenek, oda kell csapni a nagykalapáccsal” – mondja a Hetedik című film sorozatgyilkosa, és kétségtelenül igaza van. Ma már non-profit szervezetek is élnek a provokáció fegyverével, amire a taposóaknák elleni kampány remek példa: olyan ketchupos tasakokat hoztak forgalomban, amelynek csomagolása egy kisfiút ábrázol deréktól lefelé, és amikor leszakítjuk a perforált részt, egyúttal a kisfiú egyik lábfejét is, és folyik a ketchup.

Az ötletet kell eladni, nem a terméket

A szenvedély, ami egy jobb világot ígérő termék vagy szolgáltatás megszületése mögött van, átütő. Amikor az Ikea harmincadik születésnapját ünnepelte, kiállított harminc könyvespolcot a népszerű ausztrál tengerpartra, Bondi beach-re. A könyveket egy saját példányért cserébe el lehetett vinni, így miközben az olvasást népszerűsítették, az Ikea-termékek is jó reklámot kaptak.

Kézzelfoghatóvá kell tenni a terméket

Az Adobe zseniális húzása volt, hogy az Adobe Creative Day-re keresztelt eseményt egy buszmegállóban hirdette, a várakozók fényképeit photoshopolva valós időben (!), nem kis derültséget kiváltva az „áldozatokból”.

Kockázat

A legjobb ötletek is ostobának tűnhetnek elsőre – van, ami a megvalósítás után is –, de nehéz megmondani, hogy mi fog működni, ezért bátran kell kísérletezgetni.

via Entrepreneur

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!