Kiberbiztonság: Meddig kell elkészülnie a kötelező auditnak?
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Tavalyi 10 milliárd forinthoz közelítő árbevétele után 200-300 százalékos növekedéssel számol idén az Atmedia – közölte Lukács Csaba, a hazai tévés reklámpiac legnagyobb kereskedőházának számító Atmedia vezetője egy sajtóbeszélgetésen. A cég január elseje óta a TV2 és az MTVA reklámidejét is értékesíti.
A 2010-ben indított ügynökség által értékesített 11 médiacsoporthoz tartozó 35 csatorna az év első öt hónapjában 55,2 százalékos közönségarányt mondhatott magáénak, míg az RTL-csoport kereskedőháza, az R-Time részesedése 43,1 százalékos – közölte Lukács Csaba.
Az Atmedia vezetője szerint hirdetési szempontból egyértelműen sikertörténet a franciaországi labdarúgó-Európa-bajnokság és a riói olimpia. Az előbbi a várakozások felett teljesít reklámszempontból, míg az utóbbi esetében azzal kalkulálnak, hogy "kevésbé lesz kiemelt", mint a másik sportesemény.
Lukács Csaba arról is beszélt, hogy viszonylag rövid időn belül újabb csatornákkal és médiatípusokkal akarják bővíteni a portfóliójukat. Úgy fogalmazott, hogy mivel szinergia-alapon tervezik a bővülést, biztosan nem lépnek be a nyomtatott sajtó és a közterületi hirdetések piacára. Az ügyfélkörükbe tartozó tévécsatornák révén már így is jelen vannak az online piacon, de "nem feltétlenül volna ördögtől való" belépniük a rádiós hirdetési szektorba, amelyben jelentős tartalékokat látnak.
A televíziós piacról azt mondta, ma felülértékeltek a főműsoridős reklámértékesítések, miközben annak ellenére kapnak a szükségesnél kisebb figyelmet a kábelcsatornák, hogy 2012-ben megtört a két vezető országos kereskedelmi tévé nézettségi uralma, és ma a nézők több mint kétharmada már nem azokat választja főműsoridőben.
Ez az új trend, amit a piaci intézményrendszernek is tükröznie kell; éppen ezért az Atmedia ügyvezető igazgatója szerint ma már nem a két legnagyobb nézettségű csatorna, hanem a csatornaportfóliók versenyeznek a hirdetőkért, és ezek versenye teszi elkerülhetetlenné a piac megújulását, az árazási szempontok és súlypontok megváltoztatását.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Van lelkifurdalásom, lehettem volna vagányabb vagy harciasabb, de évekig tudomásul vettük, hogy az MNB alapítványait és ingatlanfejlesztéseit nem ellenőrizhetjük – ismeri el Nyikos László felügyelőbizottsági tag.
Sikerült megállapodniuk a találkozó helyszínéről is.
Szamos Miklós 78 éves volt, szívinfarktus végezhetett vele, miután az önkormányzat rátette a kezét legendás cukrászdájára.
A kiérkező mentősök sem tudták megmenteni a fiú életét.