Gyűszűt soha nem koptatott, de új üzleti modellel törne be a divatvilágba Rihanna

Rihanna pénteken mutatja be a Fenty márkát egy butikban Párizs legrégibb negyedében, a Marais-ban. „Emancipálni akarom a nőket” – nyilatkozta a fiatal popsztár, aki forradalmat indítana el a divatszakmában.

  • Lengyel Miklós Lengyel Miklós
Gyűszűt soha nem koptatott, de új üzleti modellel törne be a divatvilágba Rihanna

„Olyan ruhákat és cipőket kínálok, amelyeket saját magamnak is szeretnék a saját szekrényembe” – nyilatkozta a francia sajtónak az énekesnő, aki hazája, Barbados utazó nagykövete is. A divatszakmába is belekóstoló Rihanna egyik ötlete az indulásnál az volt, hogy 40 színárnyalatban kínálta ruháit, vagyis mindenki felvehette azokat, függetlenül attól, hogy milyen a saját bőrszíne.

A popsztár vállalkozása, a Fenty Beauty 2017-ben kötött először szerződést az LVMH- val, Franciaország legnagyobb divatcégével, amelynek fő tulajdonosa Bernard Arnault. Az LVMH inkubátorházban tartja az újoncokat, majd innen indítja útjára azokat, akikben fantáziát lát. Rihannában látott. A Fenty Beauty egy évet töltött az inkubátorházban, és 500 milliós eladást produkált. Bernard Arnault döntött, az LVMH teljes mellszélességgel kiáll Rihanna mellett. A popsztár közben a fehérneműpiacon is nyomul – ugyanazzal a taktikával, minden méretben és elképzelhetetlenül sok színárnyalatban dobja piacra a termékeit, hogy minden vásárló megtalálja azt, ami neki igazán megfelel.

„Ez teljesen új üzleti modell” – mondja Bernard Simmenauer professzor, aki a divatfőiskolán tanít Párizsban, és a Le Monde-nak nyilatkozott. A semmiből eddig senki sem indított el egy új divatházat – különösen nem egy olyan márkanévvel, amely korábban nem kötődött a divathoz. A szakmában eddig olyan mesterek domináltak, akik maguk kreáltak ruhákat, nem pedig olyanok, akik bemutatták azokat. Rihanna volt már a Gucci vagy az Armani arca, de gyűszűt sosem koptatott.

 Az üzleti modell azért is teljesen új, mert minden tekintetben az internetre alapozza az eladásait. Nem lesz saját bolthálózata. Mégis az egész világot akarja meghódítani, mint maga Rihanna. aki 2005 óta több mint 280 millió lemezt adott el, az Egyesült Államokban ő számít a legsikeresebb művésznőnek – már ami a bizniszt illeti. Vagyonát a Forbes 260 millió dollárra becsülte tavaly.  Rihanna óriási előnye az, hogy saját maga a márka arca. A popsztárnak több mint 71 millió követője van az Instagramon, közöttük rengeteg a potenciális vevő. A többi divatcég milliókat költ el csinos manökenekre vagy sztárokra, akik aztán képviselik a világban. Rihanna viszont saját magát adja el. Nem olcsón.

Egy ruha 1000 dollárba kerül 

A kabátok ára pedig 1500 dollár körül mozog. A pólókért 200 dollárt kérnek el, vagyis párizsi luxusárakat. De hát a Barbados szegénynegyedéből startoló Rihanna Fenty nem elsősorban a kispénzű rajongókra számít, hanem azokra, akik hajlandóak vagyonokat áldozni a párizsi divatra. Lehet-e kétségünk ezután, hogy Rihanna és az LVMH új üzleti modellje sikeres lesz? – teszi fel a költői kérdést a párizsi Le Monde, amely meg van győződve arról, hogy a meglehetősen zárt párizsi divatszakma nyitása a nagyvilágra épp időben érkezett: immár olyan ruhákat kell Párizsban is kitalálni, melyeket a világ minden pontján bármilyen bőrszínnel szívesen viselnek a nők.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek