Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A feltölthető ajándékkártyák sokkal több hasznot hoznak a cégnek, mint arra számítani lehetett.
Ahogy sok más cég, úgy a Starbucks is próbálkozik egy ideje azzal, hogy saját, feltölthető ajándékkártyákat árul. Most egy elemző, J. P. Koning nézett utána a számoknak és bizony érte néhány meglepetés.
Elsőként az, hogy ezeken a kártyákon összességében 1,6 milliárd dollárt tárolnak az ügyfelek. Márpedig ez egyfajta ingyenhitelt is jelent a vállalkozás számára, amelyet tulajdonképpen a fogyasztóik adnak neki, és amit akár más hitelek törlesztésére is fordíthat – számol be a 444.hu az elemzésről. Ráadásul, ha ilyen kártyával fizet valaki a kávézóban, akkor a bankkártyás vásárlások után fizetendő tranzakciós díjakat is megspórolja a vállalat.
Mindehhez hozzátartozik, hogy az ajándékkártyán lévő összeget el sem költik teljes egészében a vásárlók: egy 2018-as adat szerint 10 százalék beváltatlanul lejár, amivel
155 millió dollár tiszta nyereséghez jutott a vállalat.
A kártyáknak az is előnye J. P. Koning szerint, hogy ezáltal olyan adatokhoz jutnak az ügyeleikről, amelyeket normál esetben csak drága pénzen vásárolhatnának meg külső partnerektől. Mindezt összesítve nem túlzás kijelenteni: nagyon bejött a Starbucksnak a feltölthető ajándékkártya.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
A választásokra megnyithatják az egykori Vizoviczki-birodalom ékkövét, az Event Hallt, de a Demeter Szilárd vezette vagyonkezelő alapítvány által ígért grandiózus fejlesztés elmarad, inkább kiadták gebinbe az Óbudai-szigetet. Íme a nyilvános tendereztetés nélkül kiválasztott bérlő tervei a sziget déli felére.
Éves szinten akár 2 milliárd forintra is rúghatnak majd a kártérítési költségek – árulta el a HVG kérdésére a vasúttársaság.
A próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.